A közbeszerzést kiíró Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő egyik volt vezetőjének cége kapta a megbízást, más egyéb projektekkel együtt.
A Déli összekötő vasúti híd felújíttatására készül a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., és megint elkezdtek dolgozni a csepeli és ráckevei HÉV folytatásán – írja a Világgazdaság.
A lap a Közbeszerzési Értesítőben megjelentekre hivatkozva azt írja, a GTH Holding Zrt. – egyetlen ajánlattevőként – hét megbízást is kapott nyílt közbeszerzési eljárások eredményeként, amelyek a hazai vasúti infrastruktúra és kapcsolódó létesítményei fejlesztéséről szólnak.
A legnagyobb összegű, nettó 252,5 millió forintos tétel egy hitelesítési eljárás lefolytatásáról szól, a többi konkrét projektekre vonatkozik:
- a Déli összekötő vasúti híd korszerűsítésének előkészítése (nettó 98 millió forint)
- a H6-os ráckevei és H7-es csepeli HÉV fővárosi kötött pályás hálózatba illesztésének előkészítése (nettó 19,5 millió forint) – erről korábban az derült ki, hogy első körben a HÉV-vonalakat a föld alatt hoznák be a Kálvin térig. Karcagi Orsolya, a NIF kommunikációs igazgatója az "5-ös metróként" is emlegetett projektről azt mondta, több nyomvonalat is vizsgálnak, a pályázat pont arról szól, hogy hogyan lehetne a két HÉV-vonalat elvinni a metróvonalakig. Tavasszal úgy volt, az építkezés legkorábban 2019-ben kezdődhetne el.
- a kelenföldi és a ferencvárosi állomások közötti háromvágányú kapcsolat és új elővárosi megállók kialakításának előkészítése (nettó 52 millió forint)
- a 8-as főútnál a Várpalotát elkerülő B2 és B4 vasúti felüljáró hidak építésének (nettó 94,6 millió forint) tervezése
- a Püspökladány és Biharkeresztes közötti szűk keresztmetszet kiváltásának és villamosításának (nettó 35 millió forint) előkészítése
- a MÁV Zrt. vonalán a vasúti vontatás energiaellátásának fejlesztése (nettó 38,4 millió forint)
A GTH Holding Zrt. közvetett többségi tulajdonosa Galuska János, aki a 2010-ig a mostani pályázatokat kiíró Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházási igazgatója volt. A cégnek az utóbbi egy-két évben szaladt meg nagyon, árbevétele 2015-ben még csak a 100 millió forintot közelítette, tavaly már az egymilliárdot.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.