Újra saját gyártású troli Szegeden
2010-ben leállították, most felélesztették a programot.
Holnap forgalomba áll a Szegedi Közlekedési Társaság által frissen épített első trolibusz - írja a Délmagyar.
A csongrádi megyeszékhely közlekedési vállalatánál komoly hagyományai voltak a - Csehországból - használtan vásárolt autóbuszok trolivá építésének, illetve a - Németországban beszerzett - villamosok az utolsó darabig történő újjávarázsolásának. A szegedi járműgyártást felépítő egykori SZKT-ügyvezetőt, Dózsa Gábort azonban a 2010-es önkormányzati választáson a szegedi közgyűlésben - a Jobbik egyetlen képviselőjének szavazatával együtt - többségbe került fideszesek, politikai okokból leváltották. Ezzel a közlekedési vállalat - Európa nyugati felén sem ritka - házi járműgyártásának is befellegzett. (Az akkor, fideszes javaslatra kinevezett SZKT-vezetőt utóbb a közgyűlés alkalmatlanság miatt fölmentette.)
A villamosgyártás azóta sem indult újra, a közelmúltban azonban hozzáláttak öt darab, a csehországi Plzenből használtan vásárolt autóbusz trolivá építéséhez. A rozsdás járműveket a vázszerkezetig lecsupaszítják, és alapjaikra teljesen új - alacsony padlós, légkondicionált - piros trolikat építenek. Az idén további kettő, jövőre pedig újabb kettő darab új, saját gyártású troli állhat forgalomba Szegeden a magas padlós régiek leváltására.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.