Egy új keretszerződés értelmében további 5,6 milliárdot költenek el az eddigieken felül.
Miután hét hónap alatt 11 milliárd forintot költött a nemzeti konzultációval összefüggő kommunikációs feladatokra a Miniszterelnöki Kabinetiroda (MK), a következő hónapokban újabb milliárdokat költenek kormánypropagandára - írja a Magyar Nemzet.
A Nemzeti Kommunikációs Hivatal még vélhetően májusban hirdetett meg egy közbeszerzést "az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos kommunikációs feladatok ellátására".
Ez szám szerint már a negyedik tender volt ebben a témában: tavaly novemberben 1,1, két hónappal később 1,9, februárban pedig 7,9 milliárdos értékben kötöttek szerződést ügynökségekkel a kék plakátokkal fémjelzett kampányokra.
Most ezt egy újabb 5,6 milliárd forintos kerettel fejelték meg annak ellenére, hogy az előző 7,9 milliárdos szerződés, sőt az az előtti kontraktus is elvileg decemberig szólt, a februári megállapodásban pedig az szerepelt, hogy akár nyolc kampányra is elég lehet az akkor meghatározott összeg.
A pénzből a szokásos csatornákon fognak kommunikálni: lesznek hirdetések megyei és országos lapokban, rádiókban, tévékben, online felületeken és természetesen köztéren is, azaz lényegében mindenhol.
A megbízást az előző két pályázaton is győztes Balásy Gyula ügynökségei nyerték el. A tavaly együttesen is csak 2,3 milliárdos (2015-ben pedig 500 milliós) árbevételt elérő New Land Media és Lounge Design Kft.-k így az idei első fél évben csak az MK-tól 15,5 milliárdnyi megrendelést kaptak, miután a munkát eddig végző Csetényi Csaba cégei egyre kevesebb állami megrendelést kapnak.
A keret bővítésére valószínűleg a napokban rajtoló újabb kommunikációs hadjárat miatt lenne szükség van szükség.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.