Plakátrongáló hívta fel a figyelmet az óbudai Szőlő utca egyik panelházának oldalán: ezt a még csak gyűlöletkeltésre sem alkalmas kormányüzenetet a mi zsebünkből fizetik.
A kék NER-plakátok előző szériája (Állítsuk meg Brüsszelt!), mindössze egy hónap alatt 4,2 milliárd forintjába került az adófizetőknek, de ott legalább volt valami hagymázas (de attól még működő) habonyi stratégiába illő értelme az üzenetdömpingnek, hiszen a Fidesznél választási fegyver a Brüsszel elleni folyamatos hangulatkeltés. A nép azokat is elkezdte átdolgozni, de az üzenetekből kimaradt a fenti plakáton szereplő józan kérés:
Fotók: Elkezdte átírni a nép a kormány piros kezes plakátjait
Ezúttal nem a photoshopművészek léptek akcióba, hanem a való élet képmanipulátorai. Íme néhány köztéri kozmetikázott változat, és egy-két olyan, ami ugyan sértetlen, de az elhelyezése idézőjelbe teszi az üzenetet: állítsuk meg Brüsszelt.
Az alábbi átírt verziókban sem a közpénzre helyezték a hangsúlyt:
Fotók: Orbánéknak üzen az utca embere az átírt kormányplakátokon
Most, amikor a Gyakorikérdések.hu-n is érdeklődnek a könnyű, gyors kormányváltás mikéntjéről, a nép a kék kormányplakátokon is üzenni kezdett. Tegnapi összeállításunkat a Facebookról szedtük össze, az alábbi válogatáshoz olvasóink küldték a muníciót. Köszönjük nekik!
A mostani kormányüzenet azonban még gyűlölet- és félelemkeltésre sem alkalmas, holott eddig erre mentek ki a propaganda-minisztériumból indított kampányok. Így felmerülhet az érzés, hogy célja semmi más, mint a közpénz kivezetése a magánszféra erre kiszemelt szereplőinek.
Igaz, 2015-ben a "Nem akarunk illegális bevándorlókat" című kampány 25 milliárdos tenderét megnyerő három cég közül csak kettő vezetője ápolt jó kapcsolatot kormányzati prominensekkel.
A Rogán Antal szomszédjának érdekeltségébe tartozó Network 360 vitte a kvótanépszavazás kampányát, reklámozták a paksi bővítést, államkötvény vásárlására is buzdítottak a hirdetésekkel. A cég 2014 óta 23,7 milliárdnyi állami megbízást kapott.
De az idei pályázatokon már nem brillírozott Csetényi Csaba ügynöksége, amely 18 megbízásból csak kettőt nyert el. Eközben a Network 360 helyét a Szijjártó Péterrel is jó kapcsolatokat ápoló Kuna Tibor, illetve a több állami kampányban alvállalkozóként eddig is részt vevő Balásy Gyula vállalkozása vette át.
A Szijjártó Péterrel és Seszták Miklóssal jó kapcsolatban lévő Kuna Tibor egyik cégében 2015-ről 2016-ra hirtelen 4,5 milliárd forintról 15,2 milliárdra ugrott az árbevétel.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.