Nem lesz túlságosan nagy a harc az állami cégek 2017-es kommunikációs pénzeiért.
Rogán Antal korábbi szomszédjának, Csetényi Csabának két cége nyerte az állami kommunikációs tendert – írta meg a 444. A két cég, a Network 360 és az Affiliate Network konzorciumban indult a pályázaton - ez a duó lesz az egyik abból a három cégből, amely egyáltalán versenyezhet az állami cégek 2017-es kommunikációira szánt pénzeiért.
Az új rendszert tavaly vezették be, a lényege az, hogy most már nem lesz nyílt verseny az állami médiapénzekért, hanem három cég, és az ő partnereik végezhetnek ilyen munkákat. Tavaly még 25 milliárd forint volt a keret, idén már ezt is eltörölték, gyakorlatilag felső határ nélkül folytatódhat a költekezés. Pedig már a tavalyi is minden idők legnagyobb kormányzati kommunikációs tendere volt.
Csetényi Csaba cégei sorra nyerik el a megrendeléseket az elmúlt hónapokban. Ők hirdethetik például a budapesti olimpiai pályázatot, övék a Liget projekt kommunikációja, de a német-magyar kapcsolatokat megerősítő pr-munkát is ők végezhetik. A bevándorlásellenes kampány plakátjait is az ő cégei készíthették el. Hogy mi a sikereinek oka, arról a HVG-nek azt mondta: cége rendkívüli sikereit nem a politikai kapcsolatainak, szomszédainak tudja be, hanem „a kétszáz fős rendkívül tehetséges és tapasztalt” csapatának.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.