Gazdaság hvg.hu 2016. november. 25. 13:54

Átvágták az utazni vágyókat, lecsapott a versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Kaland Travel Kft. hiányos tájékoztatást adott az utazások kiválasztása szempontjából lényeges információkról, és megtévesztette a fogyasztókat az utazások áráról közölt tájékoztatásokkal. A GVH a jogsértésért 2 millió forint bírságot szabott ki a Kaland Travel Kft.-re.

A versenyhivatal döntése szerint a Kaland Travel Kft. 2015. első félévi indulással értékesített 7 utazási csomagjairól csak az utazási szerződés megkötését követően közölt fontos, kötelezően feltüntetendő információkat a fogyasztókkal, beleértve az utazások lényegét adó fakultatív programokat és azok árát, a részvételi díjon felül, külön fizetendő tételeket (például adót, illetéket és azok forintban meghatározott nagyságát, valamint az utazás elindításának feltételéül szabott legalacsonyabb létszámot.

A necces utazások
  • 8 napos Törökországi körutazás,
  • Toszkána 5 nap 4 éjszaka,
  • Amalfi-part 7 nap 6 éjszaka,
  • Velence-Trieszt-Grado-Treviso 5 nap 4 éjszaka,
  • Garda-tó 5 nap 4 éjszaka,
  • Karneválok kavalkádja 5 nap 4 éjszaka és
  • Velencei karnevál 4 nap 3 éjszaka

A GVH megállapította továbbá a felsorolt utazásokkal összefüggésben, hogy a programok hirdetett ára (alapára) nem az általánosan alkalmazott fogyasztói ár volt, így a vállalkozás hamisan keltette azt a benyomást, hogy utazásait kedvezményesen lehet igénybe venni.

A GVH a Kaland Travel Kft.-re kirótt bírság kiszabásakor a kommunikációs költségeket vette alapul

A GVH súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a kereskedelmi gyakorlat jelentős részben valótlan tájékoztatásokon alapult, valamint azt, hogy a vállalkozás számára egyértelműek lehettek a vonatkozó ágazati jogszabály tájékoztatási rendelkezései.

A GVH az elmúlt időszakban több versenyfelügyeleti eljárást indított az egyes utazásszervező cégek megtévesztő ígéretei miatt. A GVH ezzel kapcsolatban figyelemfelhívó tájékoztatást is közzétett a honlapján.

zöldhasú
Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.