Gazdaság MTI 2016. május. 24. 11:56

Matolcsyék kihagyják az alapítványokat az újabb pénzosztásból

Százhatvan millió forintos közgazdasági kiválósági ösztöndíjprogramot indít a 2016/2017-es tanévben a Magyar Nemzeti Bank (MNB). Évente több mint ötszáz hallgató kaphat támogatást, havonta 30 ezer forintot.

A jegybank tevékenységéhez kapcsolódó magyar vagy idegen nyelvű gazdaságtudományi alap- és mesterképzési szakokon, nappali tagozaton tanulók pályázhatnak majd az ösztöndíjra – közölte Dubéczi Zoltán oktatási igazgató.   

A keretből a 2016/2017-es tanévben 534 hallgató kaphat támogatást – 10 hónapig 30-30 ezer forintot –, ez az érintett gazdaságtudományi szakok tanulóinak három százaléka. Az elkövetkező néhány hétben az MNB harminc állami, egyházi és magán felsőoktatási intézménnyel köt megállapodást az ösztöndíjprogramról.

A pályázatokat az iskolák fogják augusztusban kiírni, majd elbírálni is. Ugyanakkor a jegybank határozta meg a feltételeket, így azt is, hogy az elbíráláskor a tanulmányi teljesítményt hetven százalékban, a tudományos tevékenységet húsz, a közösségi tevékenységet pedig tíz százalékban vegye figyelembe az intézmény – tette hozzá Dubéczi Zoltán.

Arra a kérdésre, hogy ha a jegybank alapítványainak vannak hasonló támogatói programjai, akkor miért volt szükség erre, Dubéczi Zoltán azt felelte, hogy ez az ösztöndíjprogram nem egy szűk szakterületre korlátozódik, országos, átfogó jellegű, valamint a szociális és más szempontok helyett hangsúlyozottan a szakmai-tudományos kiválóságot veszi figyelembe.

Hidvéghi Balázs szóvivő az MNB alapítványaival kapcsolatos kérdésre azt válaszolta, hogy az Alkotmánybíróság (Ab) döntése előtti működésük jogszerűségét vizsgáló eljárás még nem zárult le, de annak megállapításait tiszteletben fogják tartani ugyanúgy, ahogy az Ab döntését is tiszteletben tartották.

zöldhasú
Hirdetés
Címkék
hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.