A német közlekedési felügyelet vizsgálódik a Fiat dízelmotorjai ügyében, hogy tényleg leállítják-e egy idő után a kipufogógáz-tisztítást.
A Fiat dízelmotorjait vizsgálja a német közlekedési felügyelet, miután "szabálytalanságokra utaló jelekre" bukkantak tesztelésekkor - számolt be vasárnap a Bild am Sonntag német magazin.
A német közlekedési felügyelet, a Kraftfahrt-Bundesamt (KB) a lap értesülése szerint a dízelmotorok vezérlőegységét vizsgálja, ami állítólag 22 perc üzemidő után le tudja állítani a kipufogógáz-tisztítást. A tesztpadokon 20 percig tart egy-egy bemérés.
A Fiat motorokat médiaértesülések szerint a Bosch "dobta fel". A német autóipari alkatrész- és berendezésbeszállító vállalat ugyanis a közlekedési felügyelettől kérte annak megállapítását, hogy megfelel-e a szabályoknak a Fiat motorvezérlő szoftverének az alkalmazása.
Alexander Dobrindt szövetségi közlekedési miniszter a Süddeutsche Zeitung értesülése szerint az ügyben magához rendelte beszámolóra a Bosch és a Fiat képviselőit. A Bosch a lap beszámolója szerint együttműködéséről biztosította a hatóságokat. A Fiat szóvivője viszont a Bild am Sonntag megkeresésére nem kommentálta az értesülést.
A Deutsche Umwelthilfe (DUH) március közepén jeletzte, hogy saját méréseiben a károsanyag-tisztítás leállítására utaló jeleket észlelt számos autógyár modelljeinél.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.