Egészen lenyűgöző eredményt produkált a töltőállomás hálózat építésében az amerikai Tesla: 71 százalékkal nőtt a töltőfejes kompresszorok száma, és közel 50 százalékkal a hálózati töltőállomásoké. Afrikán kívül mindenhol lehengerlő az infrastuktúraépítésük. Aki nem hiszi, csinálja utánuk!
A Tesla friss adatai szerint 2015-ben az egyenáramú gyorstöltő hálózatba 593 állomás, illetve 3439 egyéni töltőfejes konzol tartozik. A greencarreports beszámolója szerint a számok Észak-Amerikában, Európában, Ázsiában és Ausztráliában is dinamikus növekedést mutatnak; közel másfélszeresére (egészen pontosan 48 százalékkal) nőtt a "tankolási állomások" száma a világban egy év alatt, ahol összesen 71 százalékkal nőtt az igénybe vehető töltõcsatlakozók száma.
A Tesla gyorsan le is vonta a következtetést: ha a tempó marad, a töltési dugók is elkerülhetik a rendszert, hiába, hogy újabb földrengésszerű mozgást jósolnak a Tesla piacra érkező 3. modelljének. Erre szükség is lesz, mert most még elég gyakori a kutak forgalma és leterheltsége – főként ünnepnapokon – hosszabb várakozásra kényszeríti az autósokat. Egy kaliforniai kútnál (Tejon Ranch, Lebec) a minap 15 elektromos autó állt sorba, hogy az út további részéhez szükséges energiamennyiségét magához vehesse.
A Tesla töltőállomásokat, gyorsszervizeket és elektromos kutakat mutató térképe – mely akár országszinten is szűkíthető és analizálható (de Magyarországon egyelőre nincs mit) itt található. És így néz ki rajta Európa:
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.