Új eszközzel mérték fel, mit olvasnak és néznek a budapestiek
A budapestieknek szóló, helyi információkat közlő médiumok a város lakosságának több mint 80 százalékát érik el egy hét alatt - derült ki a első úgynevezett cross-médiás mérésből, ami a médiafogyasztás feltérképezésével az eddigieknél hatékonyabbá teheti a hirdetők reklám- és pr-kommunikációját.
Az intenzív médiafogyasztásról szóló új mérési eredmények megerősíthetik a fővárosiaknak szóló hirdetések piacát, miközben az adatokat összesítő módszer nemzetközi szinten is újdonság – közölte a Goldfish névre keresztelt szolgáltatást közösen végző Whitereport.hu és Ipsos médiakutató cég.
Az eredmények szerint az intenzív lokális médiafogyasztáson belül a rádiók és a nyomtatott lapok dominálnak: a budapesti rádiók együttesen a 15 évnél idősebbek 60 százalékát, míg a lapok a lakosság 55 százalékát érik el egy hét alatt.
A 2013-ban a megyeszékhelyeken elindított Goldfish a független forrásokból dolgozó Whitereport.hu hiperlokális médiapiaci adatait és az Ipsos 2300 fős közönségmérését összegzi, lehetővé téve az adatok kerületi bontását is.
A cross-médiás mérés nem csak azt mutatja meg, hogy adott médiatípusoknak és médiumoknak mekkora a nézettsége, látogatottsága, olvasottsága, hanem azt is, hogy egy adott célközönség fogyasztási szokásaiban melyik milyen súllyal szerepel, vagyis a nyomtatott lapok, rádiók, tévék, portálok együttes eléréséről ad információt – tették hozzá.
A fővárosban a Whitereport.hu adatai alapján több mint 650 helyi tartalomszolgáltatás működik, ezekből 151 került be a mostani projektbe.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.