Alig egy éve találták ki, hogy a megállóban fel lehetne tölteni a villanyhajtású buszok akkumulátorait, és Göteborg máris történelmet ír a Volvóval. A svéd nagyvárosban június 15-étől üzembe is helyezték már az első teljesen elektromos városi buszokat. Pilot projektnek szánják az invázió előtt.
Az első teljesen elektromos buszokkal a svédországi Göteborg megtette az első lépést afelé is, hogy az egész régió áttérhessen a dízelbuszokról a nullaemissziós elektromosra. A Cleantechnica számolt be róla, hogy a rendszer június 15-ével mindenféle problémát elkerülve el is indult.
A kibocsátásmentes és szinte teljesen zajtalan buszok ráadásul eleve víz- és szélenergia-termelő létesítményekből kapják az akkuik feltöltéséhez szükséges áramot a Chalmers Lindholmen megálló területén épített, fedett terminálba – ahol a töltőállomás működik. Ezek a Volvók ennél fogva teljes mértékben zöld járműveknek tekinthetők.
Az 55-ös járat útvonala egy "látványpékség", az új autóbusz-közlekedési megoldások kirakata, és a beruházók célja, hogy a lakosságot ösztönözze a technológia gyors elfogadására, valamint látványosan javítsa a helyi tömegközlekedési lehetőségeket. A járatok fedélzeti wifivel rendelkeznek, ami természetesen ingyenes – ahogyan a telefontöltők használata is. A figyelem nem csak a villanybusznak jár, mivel a vonalon a három, teljesen elektromos meghajtású busz mellett hét elektromos-hibrid Volvo is "szolgálatot teljesít".
"A Volvo-csoport célja, hogy olyan megoldásokat találjon, mely a világban vezető helyet biztosít számára a fenntartható közlekedési modellek között. A göteborgi együttműködés egyedülálló lehetőség volt arra, hogy egy tiszátn elektromos buszjárat indítása megvalósulhasson – megmutatva, hogy miért ezek a járművek töltik be a vezető szerepet a jövőbeli tömegközlekedésben – mondta Niklas Gustafsson, a járműgyártó cég fenntartható fejlődésért felelős vezetője.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.