Az olajár zuhan, de a vonatjegy nem lesz olcsóbb itthon
Az NFM szerint a közszolgáltatási szerződésekben rögzített közösségi közlekedési tarifák nem igazodhatnak a gyorsan változó piaci folyamatokhoz.
A tartósan alacsony olajár ellenére sem tervezi a közösségi közlekedési tarifák korrekcióját, így a vonatjegyek árának csökkentését a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium – írta a Napi Gazdaság pénteken.
A minisztériumi vélemény szerint a közszolgáltatási szerződésekben rögzített közösségi közlekedési tarifák nem igazodhatnak a gyorsan változó piaci folyamatokhoz.
Hozzátették: elemzői várakozások szerint az olajárak csökkenése nem marad tartós, a kereslet élénkülése miatt hosszabb távon drágulás valószínűsíthető.
A tárca közölte: a kormányzat a közösségi közlekedés versenyképességének növelése érdekében 2010 óta változatlan szinten tartja az alaptarifákat, pedig az azóta eltelt időszakban az olajárak többnyire inkább emelkedtek. A közlekedési társaságok a működési hatékonyság folyamatos javításával csökkentik költségeiket, a megtakarításokat a szolgáltatási színvonal emelését szolgáló fejlesztések finanszírozására fordítják.
A tavalyi üzleti tervben meghatározotthoz képest alacsonyabb üzemanyag-átlagár az előzetes adatok alapján körülbelül 410 millió forint megtakarítást eredményezett a MÁV-nak – írta a lap.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.