Lapkiadók: alacsonyabb színvonalú, beszűkülő nyilvánosság jöhet a megemelt reklámadó miatt
A Magyar Lapkiadók Egyesülete szerint az adó emelésével a tartalom-előállításba visszaforgatható tőke mennyisége csökken, és a jelenlegi szabályozás is éppen elég nagy versenyhátrányt jelent a magyar vállalkozásoknak a globális szereplőkkel szemben.
A Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) szerdán közleményben szólította fel az Országgyűlés tagjait, hogy ne szavazzák meg a reklámadóról szóló törvény módosítását. A reklámadó legfelső kulcsának 40-ről 50 százalékra emelése alacsonyabb színvonalú, egyhangú, beszűkülő nyilvánosságot eredményez - írta a szervezet.
Az MLE szerint az adó emelésével a tartalom-előállításba visszaforgatható tőke mennyisége csökken, és a jelenlegi szabályozás is éppen elég nagy versenyhátrányt jelent a magyar vállalkozásoknak a globális szereplőkkel szemben.
Álláspontjuk szerint a további adóemelés következményei kiszámíthatatlanok, nem csak az érintettekre nézve, de jelentősen befolyásolják a munkaerő-piaci helyzetet, és a tervezett egyéb adó- és járulékbevételeket.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.