Gazdaság hvg.hu 2014. május. 19. 16:32

Ezért is érdemes cangázni

Nemcsak Európában, hanem az Egyesült Államokban is egyre többen bicikliznek, és korántsem szabadidős célból, hanem már a munkahelyre is cangával járnak a dolgozók. A MarketWatch most összeszedte, hogy melyek azok a gazdasági előnyök, melyek a bringázásból származnak.

Egyre többen bicikliznek az Egyesült Államokban is, már nemcsak szabadidőben tekernek az emberek, hanem sokszor a munkába is biciklivel mennek. A MarketWatch most összeszedte, hogy melyek azok a gazdasági előnyök, melyek miatt érdemes bringára szállni. Személyes, illetve össztársadalmi szinten is csupa jó dolog van a listán.

Kutatások szerint több száz dollárral lettek értékesebbek azok az amerikai ingatlanok, melyek elkülönített bicikliutak mellett helyezkednek el. A megkérdezett emberek fele pedig úgy válaszolt, hogy nagyon fontos számukra a bicikliút megléte annak eldöntésében, hogy hol is éljenek, vagyis a bicikliút melletti ingatlanok felértékelődnek.

A biciklizéssel meg lehet takarítani az üzemanyagköltséget is, az USA kormányzata szerint átlagban 6 ezer dollárt költenek az amerikaiak autójuk fenntartására évente. Emellett a biciklisek jót tesznek a helyi vállalkozásoknak is: New Yorkban például majdnem 50 százalékkal ugrott meg azon üzletek forgalma, amelyek mellett különösen védett bicikliutakat hoztak létre.

Biciklis szervezetek szerint a rendszeres tekerés ráadásul harmadával csökkenti a betegállomány gyakoriságát, az egészségügyi kiadások pedig 55 százalékkal csökkennek azok körében, akik bicikliznek. A közbringabérletek emellett sokkal olcsóbbak az Egyesült Államokban, mint a közösségi közlekedés tarifái: New Yorkban egy minden zónára érvényes havi bérlet 112 dollárba kerül, míg egy éves bérlet a helyi közbringarendszeren 95 dollárba. Ezért alkalmanként 45 percig lehet ingyen cangázni.

Az USA-ban mindemellett a munkáltatók adómentes juttatásként adhatják munkavállalóiknak a közbringabérletet, ezt ugyanakkor nem lehet kombinálni a közösségi közlekedésnél érvényes hasonló opcióval: vagy a bringát, vagy a buszos, metrós közlekedést lehet választani adómentes juttatásként.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Ballai Vince 2024. december. 23. 17:30

150 millió légy egy csapásra – indul az első hazai lárvagyár, amelyről Áder János is szuperlatívuszokban beszél

Euró tízmillókból épült fel Magyarország első lárvafarmja, ahol légylárvák milliárdjainak segítségével állítanak elő prémium minőségű fehérjét szerves melléktermékekből. Ki fogja felvásárolni tonnaszám a lárvákat? Mitől fenntarthatóbb a rovarfehérje a hagyományosnál? Mit keres egy híresen rovarfób ország exállamfője a lárvagyár átadóján? Egyáltalán, hogyan hizlalják a takarmánylárvát? Ez a gyáravatás más volt, mint a többi.