2014. április. 28. 10:23 hvg.hu Utolsó frissítés: 2014. április. 28. 10:24 Gazdaság

Valótlan faxszám miatt bírságolt biztosítót a jegybank

Összesen hárommillió forintos bírságot szabott ki a Magyar Nemzeti Bank az Astra Biztosító fióktelepére. A büntetést azzal indokolták, hogy valótlan információk közlésével korlátozta a fogyasztókat a telefaxon történő panaszok megtételében.

A jegybank 2013. november 6-án hivatalból indított fogyasztóvédelmi vizsgálatot a Societatea Comerciala de Asigurare-Reasigurare Astra S.A. Biztosító itthoni fiókjánál, miután az a honlapján bejelentette, hogy telefax elérhetőségei „2013. november 1-jével megszüntetésre kerülnek”.

A jegybank a vizsgálat indítása után két nappal már ideiglenes intézkedést elrendelő végzésében kötelezte a fióktelepet, hogy tegye újra lehetővé a panaszok fogadását faxon is.

A jegybank vizsgálata szerint a fióktelep honlapján 2013. október 30-a és november 20-a között olvasható tájékoztatások azt az üzenetet közvetítették a fogyasztóknak, hogy a továbbiakban nincs lehetőségük írásbeli panaszaik telefaxos továbbítására. Eközben a honlap panaszkezelési ügyfél-tájékoztatójában, illetve a fióktelep kapcsolatait megadó menüpontjában egy már nem létező, megszüntetett faxszám szerepelt.

A fióktelep egyébként mégis működtetett egy másik faxszámot, amelyen lehetőség volt a panaszok megtételére, de az ügyfeleket erről nem tájékoztatták.

A fióktelep azzal, hogy valótlan információkat közölt a telefaxos panaszközlés lehetőségéről, korlátozta a fogyasztókat panasztételi joguk gyakorlásában – olvasható a jegybank közleményében.

Az MNB a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának megsértése miatt 3 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a fióktelepre, és kötelezte a jogszabályi rendelkezések betartására.

zöldhasú
Hirdetés