A 4-es metró átadása után sem kell arra számítaniuk a Balatonra utazóknak, hogy a Déli pályaudvar helyett Kelenföldön kell vonatra szállniuk – írja a Napi Gazdaság.
A Kelenföldi pályaudvar a következő évtized intermodális fejelsztéseinek megvalósulása után részben tehermentesítheti a Déli pályaudvart, ám várhatóan nem veszi át a szerepét. Ezt számtalan szakmai érv támasztja alá – válaszolta a Napi Gazdaságnak a MÁV.
A legfontosabb szakmai érv a jelenlegi 2-es metró-kapcsolat megléte, továbbá, hogy a nyári balatoni szezon teljes utasforgalmának kiszolgálását nem lehet Kelenföld állomásra terhelni, ami jelenleg is kapacitásának határán működik – írja a lap.
A MÁV közölte: minden tanulmány alapján kijelenthető, hogy a Déli pályaudvar tobábbra is jelentős feladatokat lebonyolító vasúti fejpályaudvar lesz, ám jobban kell integrálni a városszerkezetbe és ráfér egy felújítás is, valamint racionalizálni kell a most alulhasznosított területrészek funkcióit.
A vasúti társaság szerint, ha megvannak az ehhez szükséges források, a főépületet és az utasforgalmi részeket is teljesen meg kell újítani, javulhatna az utaskiszolgálási rendszer is.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.