Komoly hatással van Ukrajna légiközlekedésére a krími válság, több légitársaság is csökkenti járatai számát, egyesek bizonyos városokból egyelőre nem is indítanak járatokat. Az orosz kormány mindeközben azon fáradozik, hogy a Krímnek saját légitársaságot gründoljon.
Komoly negatív hatással van Ukrajna légiközlekedésére a krími válság – írja a Financial Times feltörekvő piacokkal foglalkozó blogja, a Beyondbrics. Több légitársaság is csökkenti, "optimalizálja" járatainak hálózatát és számát.
A Wizz Air Ukraine például a kelet-ukrajnai Donyeckből egyelőre nem indít járatokat, helyette inkább a nyugat-ukrajnai Lvivből közlekedtet járatokat. Az ukrajnai légi személyforgalom 60 százalékáért felelős Ukraine International Airlines (UIA) mindeközben közölte, hogy a társadalmi-politikai krízis következtében csökkent az Ukrajnából, illetve az országba irányuló utasforgalom. Az ukrán hatóságok eközben megtiltották a helyi és nemzetközi fuvarozóknak, hogy a Krímbe repüljenek.
Az orosz kormány ezzel párhuzamosan a már általuk az ország részének tekintett Krímnek saját regionális légitársaságot gründolnának. A regionális légitársaság posztjának elnyerésére a moszkvai Red Wings, illetve a csecsen kormány érdekeltségi körébe tartozó Gronzy Avia lehet esélyes. Dimitrij Medvegyev orosz kormányfő mindeközben azt is szeretné elérni, hogy a krími repülőjegyek kerüljenek kevesebbe a mostani áraknál.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.