2013. november. 26. 07:37 MTI Utolsó frissítés: 2013. november. 26. 11:33 Gazdaság

Hamarosan jöhetnek az új IC-kocsik

Nemsokára döntenek az IC+ vagonok sorozatgyártásáról. A saját gyártású termék nem rosszabb és nem drágább, mint amely a piacon kapható – érvelt a MÁV-Start vezérigazgatója.

Zajlanak a futáspróbák, és ezek alapján a MÁV Gépészet saját gyártásában készült két IC+ prototípus műszaki szempontból alkalmas, megfelel a kívánalmaknak, és a jövő év elején már forgalomba is állhatnak – mondta a Magyar Nemzetnek Ungvári Csaba.

A MÁV-Start vezérigazgatója a lap keddi számában ismertette: az ügyről hamarosan, az év végén, a jövő év elején dönt a vasúttársaság vezetése. A vezérigazgató szerint a saját gyártású termék nem rosszabb és nem drágább, mint amely a piacon kapható. Akkor pedig érdemes a szolnoki járműjavító kapacitásának egy részét gyártással lekötni. Ott 1100 embernek adnak munkát, és mind a vasúttársaság, mind az utazóközönség jobban jár, ha szakembereik egy része nem az ötvenéves kocsik életben tartásával, hanem új, korszerű eszközök gyártásával foglalkozik – mondta.

A MÁV Zrt. igazgatósága 2011 nyarán fogadta el a Gépészet kezdeményezését egy teljesen új IC-kocsitípus megépítésére – idézi fel a lap. A munkálatok a szolnoki járműjavítóban zajlottak. A két vagon gyártása 1,4 milliárd forintba került, ami tartalmazza a gyártáshoz szükséges új eszközök árát is. Az Európai Unió 462 millió forint támogatást nyújtott, a többit a Gépészet saját forrásaiból gazdálkodta ki.

 

zöldhasú
Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.