Hamarosan jöhetnek az új IC-kocsik
Nemsokára döntenek az IC+ vagonok sorozatgyártásáról. A saját gyártású termék nem rosszabb és nem drágább, mint amely a piacon kapható – érvelt a MÁV-Start vezérigazgatója.
Zajlanak a futáspróbák, és ezek alapján a MÁV Gépészet saját gyártásában készült két IC+ prototípus műszaki szempontból alkalmas, megfelel a kívánalmaknak, és a jövő év elején már forgalomba is állhatnak – mondta a Magyar Nemzetnek Ungvári Csaba.
A MÁV-Start vezérigazgatója a lap keddi számában ismertette: az ügyről hamarosan, az év végén, a jövő év elején dönt a vasúttársaság vezetése. A vezérigazgató szerint a saját gyártású termék nem rosszabb és nem drágább, mint amely a piacon kapható. Akkor pedig érdemes a szolnoki járműjavító kapacitásának egy részét gyártással lekötni. Ott 1100 embernek adnak munkát, és mind a vasúttársaság, mind az utazóközönség jobban jár, ha szakembereik egy része nem az ötvenéves kocsik életben tartásával, hanem új, korszerű eszközök gyártásával foglalkozik – mondta.
A MÁV Zrt. igazgatósága 2011 nyarán fogadta el a Gépészet kezdeményezését egy teljesen új IC-kocsitípus megépítésére – idézi fel a lap. A munkálatok a szolnoki járműjavítóban zajlottak. A két vagon gyártása 1,4 milliárd forintba került, ami tartalmazza a gyártáshoz szükséges új eszközök árát is. Az Európai Unió 462 millió forint támogatást nyújtott, a többit a Gépészet saját forrásaiból gazdálkodta ki.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.