2013. augusztus. 15. 17:41 hvg.hu Utolsó frissítés: 2013. augusztus. 15. 17:38 Gazdaság

Harapnak az 1 eurós termékekre a szegény európaiak

Az Egyesült Államokban működő dollárboltok népszerűségét megirigyelve Európában is egyre több gyártó dob piacra 1 eurós termékeket. Illetve egyre több étterem és szolgáltató is meglátta ebben a fantáziát.

Az Egyesült Államokban működő dollárboltok népszerűségét megirigyelve Európában is egyre több gyártó dob piacra 1 eurós termékeket - írja a Wall Street Journal. Illetve egyre több étterem és szolgáltató is meglátta ebben a fantáziát.

Az utóbbi hónapokban az Unilever, a McDonald's, a Starbucks és a Danone is beszállt a gyenge európai kiskereskedelmet felpörgetni szándékozó 1 eurós termékküzdelembe. Az Unilever európai vezetője szerint 120 millió európai van az alacsony jövedelmű kategóriában, akiknek elérhető áron kell biztosítaniuk termékeiket.

Az 1 eurós ár egy "mágikus szám", a gyártók igyekeznek ebbe a kategóriába beleférni, ennek érdekében pedig sokszor csökkentik termékeik méretét, illetve súlyát is. Európában az "egydolláros" üzletlánc prototípusa az Egyesült Királyságban indult el még 1990-ben, az egy fontért termékeket kínáló Poundlandnek ma már 450 boltja van, az igazi bővülés ugyanakkor az utóbbi években következett be. A szigetország után Németországban is gombamód szaporodásnak indultak a hasonló boltok, a TEDi nevű láncnak ma már 1300 egysége van, Ausztriába és Szlovéniába is terjeszkedik a német vállalat.

Az 1 eurós hullámra az éttermek, kávézók is igyekeznek felülni. A Strabucks idén tavasszal kezdett el bizonyos termékeket árulni 1 euróért, a McDonald's pedig Németországban, Olaszországban és Spanyolországban vezetett be ugyanilyen áru termékeket. Egy spanyol étteremlánc, a 100 Montaditos 2008-ban vezette be Euromania névre hallgató akcióját, mellyel szerdánként egy euróért lehetett étkezni az éttermekben. Mára már vasárnapra is kiterjesztették az akciót és hat év alatt 112-ről 250-re növelték üzleteik számát Spanyolországban, külföldön pedig 100 egységet nyitnának.

zöldhasú
Hirdetés
Élet+Stílus hvg.hu 2024. november. 30. 10:00

„Elájult, és akkor jött rá, hogy valami nem stimmel” – Kösz, jól: kiégés és stressz a magyar munkahelyeken

<strong>Milyen személyiségjegyek jellemzik a munkamániásokat, és mi lehet az oka, hogy Magyarországon a civil szférában dolgozik a legtöbb munkafüggő</strong>? Mennyire az egyén, és mennyire a munkáltató felelőssége, ha a munkamánia eluralkodik, és függőséggé, kiégéssé válik? <strong>Mi a közös Karácsony Gergelyben és Donald Trumpban?</strong> A Kösz, jól vendége volt Kun Bernadette pszichológus és Merész István, az Allianz-Trade vezetője.