Siemens és a Vietnam Motors Industry Corporation (Vinamotor) bemutatták Hanoiban az első, kombinált elktro-dízel meghajtású hibridbuszt. Az ázsiai országban ez az első ilyen jellegű projekt.
A járművet a Siemens hajtásrendszerrel látták el, ebben a dízelmotor valójában egy generátort hajt meg, amely egy vagy több villamos hajtómotort táplál árammal. A buszok így akár fele annyi üzemanyagot fogyasztanak csak, mint korábban - és ennek megfelelően sokkal kevesebb kipufogó gázt is bocsátanak ki.
Az ún. ELFA-rendszer működő motorok fékezéskor generátorként üzemelnek, így áramot táplálnak egy energiatárolóba. Ennek is köszönhető, hogy a busz útvonalának egyes szakaszain tisztán villamos üzemben, nulla emisszióval is haladhat. Az energiatároló kapacitásának függvényében ezeknek a szakaszoknak a hossza néhány száz métertől akár több kilométerig terjedhet.
Ez a rendszer néhány éve már a világ több városában, így Londonban, Münchenben és Nürnbergben is működik. A Siemens tavaly kötött megállapodást a Vinamotorral, és az első prototípus már a három hónapos tesztüzemét folytatja. Ennek lezárása után a Vinamotor megkezdi a hibridbusz sorozatgyártását.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.