Távozik Bakó Attila vezérigazgató és Horváth Róbert üzemeltetési igazgató az Állami Autópálya Kezelő Zrt. éléről, menesztésük mögött a botrányos útdíjrendszer állhat – írja hétfői cikkében az Index.hu.
Az autópálya-kezelő hivatalosan is megerősítette, hogy távozott két vezetője, Bakó Attila vezérigazgató és Horváth Róbert üzemeltetési igazgató – írja az Index.hu. A két vezető munkaviszonyáról a tulajdonos, a Magyar Fejlesztési Bank döntött. Az Index.hu úgy tudja, hogy a kirúgás mögött az elektronikus útdíj indulása körüli botrányok húzódnak.
A használatarányos (avagy elektronikus) útdíjrendszer július 1-jén indult, de az indulást követően az informatikai rendszer leállt. Az első hivatalos magyarázatok szerint internetes támadás állt a háttérben, ám az Index megtudta, hogy ez nem igaz, az oldalt azért kapcsolták le az üzemeltetők, hogy ki tudják javítani a hibákat. A kapkodva elkészített rendszer tesztelésére ugyanis azt megelőzően nem maradt idő.
A fuvarozók az első napok tapasztalatai alapján az e-útdíjrendszer leállítását javasolták, amely szerintük a félremérések miatt több százmilliós kárt okozott nekik.
Az útdíjat a 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű tehergépkocsik után kell megfizetni az autópályákon, autóutakon és a főutakon. Az útdíjtender gyorsított eljárásban lezavart közbeszerzési eljárása eredetileg nem hozott eredményt, miután a tendergyőztes Getronics januárban visszalépett a szerződés aláírásától. Miután a miniszterelnök kifakadt, felelőssé téve a multikat a pályázat elbukásáért, bejelentették, hogy többet nem szórakoznak nyílt közbeszerzéssel, hanem meghívásos eljárás keretében rábízták a feladatot a korábban alvállalkozóként képbe került, 29 főt foglalkoztató i-Cell Kft.-re.
MFB: közös megegyezés történt, és nem az e-útdíj miatt
Közös megegyezéssel távozott posztjáról Bakó Attila, az Állami Autópálya Kezelő vezérigazgatója és Horváth Róbert, a társaság üzemeltetési igazgatója – ezt közölte hétfő délután a tulajdonos Magyar Fejlesztési Bank, amely cáfolta, hogy a két vezetőt "az e-útdíj-rendszer körüli botrányok" miatt menesztették.
Az MFB szerint az ÁAK vezetőinek távozása és az útdíj rendszer bevezetése között nincs összefüggés, a szakemberek más területen kapnak komoly szakmai tapasztalatot igénylő feladatokat. Az e-útdíj rendszer sikeres bevezetése Bakó Attila és Horváth Róbert áldozatos munkájának is köszönhető – állítják.
A tájékoztatás szerint a Magyar Közút és az Állami Autópálya Kezelő strukturális változásokon megy keresztül, melynek megfelelően új menedzsment jön létre, és erről később tájékoztatnak majd.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.