Gazdaság hvg.hu 2013. július. 22. 12:25

Index: kirúgták az autópálya-kezelő vezetőit

Távozik Bakó Attila vezérigazgató és Horváth Róbert üzemeltetési igazgató az Állami Autópálya Kezelő Zrt. éléről, menesztésük mögött a botrányos útdíjrendszer állhat – írja hétfői cikkében az Index.hu.

Az autópálya-kezelő hivatalosan is megerősítette, hogy távozott két vezetője, Bakó Attila vezérigazgató és Horváth Róbert üzemeltetési igazgató – írja az Index.hu. A két vezető munkaviszonyáról a tulajdonos, a Magyar Fejlesztési Bank döntött. Az Index.hu úgy tudja, hogy a kirúgás mögött az elektronikus útdíj indulása körüli botrányok húzódnak.

Bódisz Attlia

A használatarányos (avagy elektronikus) útdíjrendszer július 1-jén indult, de az indulást követően az informatikai rendszer leállt. Az első hivatalos magyarázatok szerint internetes támadás állt a háttérben, ám az Index megtudta, hogy ez nem igaz, az oldalt azért kapcsolták le az üzemeltetők, hogy ki tudják javítani a hibákat. A kapkodva elkészített rendszer tesztelésére ugyanis azt megelőzően nem maradt idő.

A fuvarozók az első napok tapasztalatai alapján az e-útdíjrendszer leállítását javasolták, amely szerintük a félremérések miatt több százmilliós kárt okozott nekik.

Az útdíjat a 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű tehergépkocsik után kell megfizetni az autópályákon, autóutakon és a főutakon. Az útdíjtender gyorsított eljárásban lezavart közbeszerzési eljárása eredetileg nem hozott eredményt, miután a tendergyőztes Getronics januárban visszalépett a szerződés aláírásától. Miután a miniszterelnök kifakadt, felelőssé téve a multikat a pályázat elbukásáért, bejelentették, hogy többet nem szórakoznak nyílt közbeszerzéssel, hanem meghívásos eljárás keretében rábízták a feladatot a korábban alvállalkozóként képbe került, 29 főt foglalkoztató i-Cell Kft.-re.

MFB: közös megegyezés történt, és nem az e-útdíj miatt

Közös megegyezéssel távozott posztjáról Bakó Attila, az Állami Autópálya Kezelő vezérigazgatója és Horváth Róbert, a társaság üzemeltetési igazgatója – ezt közölte hétfő délután a tulajdonos Magyar Fejlesztési Bank, amely cáfolta, hogy a két vezetőt "az e-útdíj-rendszer körüli botrányok" miatt menesztették.

Az MFB szerint az ÁAK vezetőinek távozása és az útdíj rendszer bevezetése között nincs összefüggés, a szakemberek más területen kapnak komoly szakmai tapasztalatot igénylő feladatokat. Az e-útdíj rendszer sikeres bevezetése Bakó Attila és Horváth Róbert áldozatos munkájának is köszönhető – állítják.

A tájékoztatás szerint a Magyar Közút és az Állami Autópálya Kezelő strukturális változásokon megy keresztül, melynek megfelelően új menedzsment jön létre, és erről később tájékoztatnak majd.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.