"Halálos döfést" mérne Orbán a reklámpiacra
A reklámadó bevezetésének semmilyen gazdaságpolitikai jelentősége nincs az MSZP szerint, ezért csak az lehet a célja, hogy azok a médiumok, amelyek eddig nem voltak 100 százalékig a Fidesz ellenőrzése alatt, "térdre kényszerüljenek" - mondta Burány Sándor szocialista képviselő szombaton. Az Együtt-PM szövetség szerint "halálos döfést" jelenthet a válság miatt egyébként is rossz helyzetben lévő magyar reklám- és médiapiacnak a reklámadó bevezetése.
Az MSZP szerint a reklámadó bevezetésével a kormány célja az, hogy térdre kényszerítse azokat a médiumokat, amelyek nem állnak 100 százalékig a Fidesz ellenőrzése alatt - mondta el Burány Sándor országgyűlési képviselő szombati sajtótájékoztatóján.
A Nemzetgazdasági Minisztérium pénteken tette közzé a reklámadó bevezetéséről szóló törvényjavaslat tervezetét. E szerint az adó alanya a reklám közzétevője, alapja pedig az ebből származó nettó árbevétel lenne. Az adó mértéke sávosan emelkedne: 1 milliárd forint alatt nem kellene fizetni, majd 1 százalékot, az 5 és 10 milliárd forint közötti részre 10, az ezt meghaladó részre pedig 20 százalékot.
Burány Sándor szocialista országgyűlési képviselő szombati sajtótájékoztatóján azt mondta: a reklámadó bevezetésének - a költségvetési szempontból elenyésző bevétel miatt - semmilyen gazdaságpolitikai jelentősége nincs, a kormány célja csak az lehet, hogy azok a médiumok, amelyek eddig nem voltak 100 százalékig a Fidesz ellenőrzése alatt, "térdre kényszerüljenek".
Az MSZP-s képviselő arról beszélt, hogy a Fidesz 4-6 százalékos gazdasági növekedésre, adócsökkentésre és egymillió új munkahely létrehozására vonatkozó ígéretei nem teljesültek, sőt a kormány hibái miatt súlyos megszorításokra kényszerült.
Orbán Viktor miniszterelnököt arra szólította fel, kövesse Nánási-Kocsis Norbert miskolci fideszes önkormányzati képviselő példáját - aki bejelentette: hozzátartozói nem írják alá a koncessziós szerződéseket, annak ellenére, hogy nyertek a trafikpályázaton -, gyakoroljon önkritikát, ne "haverok kezére játssza az országot", változtasson gazdaságpolitikáján, és ennek során fogadja meg az MSZP javaslatait, kezdve a többkulcsos személyijövedelemadó-rendszer bevezetésével.
Halálos döfés
Az Együtt-PM szövetség szerint is "halálos döfést" jelenthet a válság miatt egyébként is rossz helyzetben lévő magyar reklám- és médiapiacnak a reklámadó bevezetése.
Az Együtt-PM szövetségnek az MTI-hez szombaton eljuttatott közleménye szerint a sávos adóztatás elsősorban a két nagy kereskedelmi televízióra, azaz olyan szabad médiumokra jelent "kormányzati fenyegetést", amelyek "ma még elmondhatják az igazságot Orbán Viktor rezsimjéről".
Azt írták, Orbán Viktor kormányfő az elmúlt három évben bevezetett 30 új adóval "adódiktatúrát vezetett be", ha valamilyen "megalomán tervét, vagy a Simicska-birodalom legújabb mutyiját" finanszírozni akarja, új adót vet ki.
A szövetség szerint "az Orbán-Simicska rezsim" az elmúlt három évben hozzáfogott ahhoz, hogy kivezesse Magyarországot az Európai Unióból. A kétharmados hatalomnak már jószerint csak külső korlátja, ellenőrzése maradt, itthon a fékek és ellensúlyok rendszerét már leépítették, az ellenőrző funkciókba pedig "kegyenceket" ültettek - olvasható.
Közlésük szerint Orbán Viktor bármit képes megtenni azért, hogy kikerüljön Magyarország az unió által folytatott túlzottdeficit-eljárás alól. A szövetség szerint ez érdekében állna az országnak, de csak akkor, ha a szükséges költségvetési egyensúlyt jobb kormányzati teljesítménnyel és kiadáscsökkentéssel, nem pedig "állami pénzbehajtással" sikerülne elérni.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.