A januárban megbukott útdíjtender több résztvevőjével tárgyalásba kezdett a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM), hogy július elejére legalább részben kiépülhessen a 3,5 tonna feletti súlyú teherautósokat érintő, megtett kilométerekkel arányos útdíjat beszedő rendszer - írta pontos forrás megnevezése nélkül a csütörtöki Népszava.
A napilap információi szerint a szaktárca azután, hogy január közepén megbukott a 40 milliárdosra tervezett állami beruházás, és a közbeszerzési eljárásban részt vevő cégek egy részét kizárta, majd a nyertes végül nem írta alá a felkínált szerződést, most részfeladatokat adna a tender korábbi részt vevő cégeinek, így a T-Systemnek és a Kapschnak is.
Mint azt korábban többször is megírtuk, a megtett út alapú elszámolásra képes rendszer kiépítésére hat év után végül tavaly májusban mozgásba hozott államigazgatási rendszer bár december 15-ére kiválasztotta az ajánlattevő cégek közül, hogy melyikkel építtetné meg a több mint 6100 km közúrot a 3,5 tonnánál nehezebb gépjárműveket "mérő" rendszert, de a Getronics Magyarország Kft. végül sem a törvényi határidőn belül, sem az NFM által ráadásként biztosított időben nem kötötte meg a szerződést.
Azt is megírtuk, hogy a rendszert július 1-jével bekapcsolni akaró kormányzati kommunikáció továbbra is kitart a határidő tarthatósága mellett, és azt is, hogy a kormányfő a Vásárosnaményi kihelyezett kormányülést követően azt mondta, hogy az állam az ügyet saját hatáskörben oldja meg.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.