Index: egy még félkész utat adott át az NFÜ, hibás hirdetéssel
Egy pénteken közzétett hirdetés szerint az Új Széchenyi-terv 1400 milliárdjának köszönhető az, hogy elkészült az 51-es és az M5-ös között a budapesti M0-s körgyűrű egy új szakasza. Nem készült el, ráadásul még az Új Széchenyi-terv előtti időszakban döntöttek a finanszírozásáról és az illusztrációként használt fotó sem jó - írja az Index.
A Metropol pénteki számában egész oldalas hirdetésben tette közzé a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, hogy megépült a fővárost elkerülő M0-s autópálya egy új szakasza. Legalábbis ez következik abból az Új Széchenyi-tervet bemutató hirdetésből, amely szerint „az Új Széchenyi Terv keretében idén összesen több mint 1400 milliárd forinttal támogatjuk a magyarországi fejlesztéseket [...] Így épülhetett meg többek között az M0-s autóút 51. sz. főút – M5-ös autópálya közötti szakasza”.
Az Index szerint azonban az új út még nem készült el, bár el kellett volna készülnie lassan már másfél éve. A kivitelezésre kiírt közbeszerzés eredményét még 2009-ben hirdették ki, és bár volt egy többkörös csata annak eredményéről, végül az eredetileg győztesnek mondott, a Betonút tulajdonosának birtokában lévő Euroaszfalt vezette, többek között a Vegyépszer két cége, a hídépítő Mahíd 2000 és a W-Mix alkotta konzorcium építkezhetett. Az eredeti átadási határidő 2010 vége volt - írja a lap.
Az állami sztrádaberuházó NIF Zrt. honlapján jelenleg az olvasható, hogy a kivitelezés zajlik, tervezett átadási határidőt már fel sem tüntetnek. Az Index úgy tudja: a nem hivatalos tervekben június végi műszaki átadás szerepel (szintén június végén várható az M0-s budai, Törökbálint és M6-os közötti új szakaszának forgalomba helyezése).
Miután 2009-ben indult a beruházás, az sem igaz, hogy az út az Új Széchenyi-terv idei milliárdjaiból épülne és a hirdetést illusztráló fotó sem jó.
Az NFÜ a lappal azt közölte, hogy az ügynökség nemcsak megvalósult, hanem folyamatban lévő beruházásokat is bemutat. Azonban az említett cikkben „valóban elírás történt, és sajnálatos, hogy az illusztráció az M0 autópálya-építkezés egy másik szakaszát mutatja be”. Az NFÜ azt ígérte, hogy a hibákat kijavítják. Az Index szerint ebben szerepe volt annak is, hogy most egy két hónapos kampányt indítottak, amely akkor ér véget, amikorra már készen lehet ez az út is.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.