Kínai küldöttség tartott terepszemlét Ferihegyen
A tavalyi 9 százalékos utasszám-növekedés után az idén 5 százalékos bővüléssel számol a Budapest Airport - mondta el Jost Lammers, a cég vezérigazgatója a Magyar Nemzet hétfői számában megjelent interjúban.
Az elmúlt hetekben egy népes, elsősorban műszaki szakemberekből álló kínai küldöttség tájékozódott a reptéren a távlati fejlesztési tervekről, amelyekben szerepel egy vasúti csomópont építése is - mondta a Magyar Nemzetnek adott interjújában Jost Lammers, aki azt az információt kapta, hogy a repülőtéri vasút építése ügyében ezt követően további egyeztetések lesznek.
A Malév helyzetét érintő kérdésre elmondta, hogy szerinte a cég jó kezekben van, a kormány pontosan tudja, milyen fontos egy budapesti központú nemzeti légitársaság léte. Jost Lammers szerint a Malév üzleti modellje működőképes, a menedzsment jó irányba fejlesztette a céget, és az utóbbi fél évben az utasforgalmi, illetve pénzügyi adatok kifejezetten kedvezők.
Arra a kérdésre, hogy hol tart a Budapest Airport a privatizációs szerződésben vállalt kötelezettségek teljesítésével, a vezérigazgató elmondta: saját előzetes adataik szerint a szerződésben vállalt 261 millió eurós, 78,3 milliárd forintos beruházási keret több mint 95 százalékát teljesítették, a beruházási összeg 250 millió euró felett van. Az idén 70 millió eurót költenek fejlesztésre, megépítik a Malév új központját, előkészítenek egy repülőtéri hotelberuházást, és megkezdődik a cargobázis létesítése, amelyre már érvényes építési engedéllyel rendelkeznek.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.