2011. szeptember. 07. 12:32 MTI Utolsó frissítés: 2011. szeptember. 07. 13:25 Gazdaság

Ötmillióra bírságolták a CBA partnerét "álmagyar" termékek miatt

Ötmillió forintra bírságolta a Hansa-Kontakt Kft.-t a versenyhivatal, mert a társaság reklámkiadványában olyan termékeket hirdetett magyar termékekként, amelyek származási helye nem Magyarország.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) álláspontja szerint ezzel a társaság a fogyasztókkal szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott.

A Hansa-Kontakt Kft. a CBA franchise rendszer egyik regionális központja, amelyhez hét megyéből (Bács-Kiskun, Békés, Csongrád, Heves, Pest, Jász-Nagykun-Szolnok, Tolna) 133 bolt tartozik.

A vállalkozás a CBA regionális reklámkiadványában magyar nemzeti színekkel és "magyar termék" felirattal reklámozta a Szerencsi Party étbevonót, a Tomi Kristály mosóport, illetve az ERU Camping teavajat. Ezen termékek csomagoláson feltüntetett származási helye ugyanakkor nem Magyarország; a Szerencsi Party étbevonó Csehországban, a Tomi Kristály mosópor Ausztriában, Lengyelországban, illetve Szerbiában, míg az ERU Camping teavaj Szlovákiában készül – állapította meg a GVH.

zöldhasú
Hirdetés
Címkék
hvg360 Nemes Nikolett 2025. január. 15. 14:45

Technostressz, kiégés, home office – áldjuk vagy átkozzuk a Covidot azért, amivé a munkahelyek váltak?

Az öt éve kitört járvány társadalmi, gazdasági hatásai jóval távolabb mutatnak, mint gondoltuk. A HVG új sorozatában ezt járjuk körbe különböző aspektusokból; ebben a cikkünkben arról lesz szó, hogy miként zajlott a kényszerűnek tűnő digitális átalakulás, amely nemcsak a munkaerőpiacra, a cégekre volt súlyos hatással, hanem a mentális állapotunkra is. Miért nem teljesen egyértelmű még ma sem a home office megítélése, hogyan változtak meg az elvárt vezetői és munkavállalói kompetenciák, és mi az a VUCA/BANI-világ, amelyben élünk? Szakértőket kérdeztünk.