A General Motors csütörtöki közlése szerint a csoport európai érdekeltsége 102 millió dollár adózás előtti eredményt ért el. Az Opelnél 2010 elején kezdődött meg a kemény takarékossági kurzus azért, hogy ismét nyereségessé váljon a vállalat.
Az évekig tartó veszteségek, a fájdalmas átalakítások és többezer munkahely megszüntetése után már nyereséget tudott felmutatni az Opel a második negyedévben. Az anyavállalat, a General Motors csütörtöki közlése szerint a csoport európai érdekeltsége - ami gyakorlatilag az Opelt és a brit "testvért", a Vauxhallt foglalja magában - 102 millió dollár adózás előtti eredményt ért el, ezen a soron egy évvel ezelőtt még 160 millió dollár volt a veszteség.
A működési eredmény 100 millió dollár volt, egy évvel ezelőtt 200 milliót tett ki a veszteség. Az első félévre vetítve még 280 millió dollár volt az európai érdekeltség adózás előtti vesztesége, de már ez is 350 millióval kevesebb, mint egy éve. Opel/Vauxhall márkákból június végéig 50 ezerrel többet adtak el Európában, mint egy évvel korábban, a piaci részesedés 6,4 százalékra nőtt. Az idén 1,2-1,3 autót terveznek értékesíteni.
Az Opelnél 2010 elején kezdődött meg a kemény takarékossági kurzus azért, hogy ismét nyereségessé váljon a vállalat. Bezárták az antwerpeni gyárat, és Európa-szerte nyolcezer fős leépítést határoztak el. Volt idő, amikor még az Opel eladása is szóba került, de végül a GM megtartotta az európai márkát, sőt áldozott is a cég fejlesztésére. Ebbe a sorba tartozik a szentgotthárdi Opel-gyár bővítése: az új üzem alapkövét idén áprilisban rakták le. Az 500 millió eurós beruházás 2012 végére valósul meg.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.