Gazdaság MTI 2011. június. 29. 13:27

Kampány a magyar dinnye eladásának ösztönzésére

Mintegy 10 millió forint összegű promóciós kampányt indít a magyar dinnye eladásának ösztönzésére július elején a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) - közölte Mártonffy Béla, a FruitVeB elnöke.

A szakember elmondta: a magyar dinnye eladásának ösztönzésére azért van szükség, mert ezekben a napokban kezdődött meg ugyan a magyarországi görögdinnye szedése, de sok elárusítóhelyen - elsősorban az áruházláncok üzleteiben - még jelentős mennyiségű, Európa déli államaiból származó dinnye vár eladásra.

Marton Szilvia

Hozzátette: ezt a több száztonnás mennyiséget sok üzletben akciók keretében próbálják értékesíteni, azaz olcsóbban adják az eredeti árnál, letörve ezzel a magyar áru induló árát. Ez károkat okoz a termelőknek az induló belföldi dinnyeszezon kezdetén - emelte ki a FruitVeB elnöke. Közölte: Magyarországra általában áprilistól-júniusig érkezik görögdinnye Európa déli országaiból, főként Spanyolországból és Görögországból, valamint Macedóniából, ez a mennyiség mintegy 10 ezer tonnát jelent évente.

Aláhúzta: magyar dinnyét várhatóan jövő héttől vehetnek a  dinnyekedvelők a belföldi piacokon, és az áruházláncok üzleteiben. Elmondta: az idén a dinnyetermelők mintegy 4.800 hektárról takarítják be a termést. Ebben az évben a termelők jó minőségre és jó hozamokra számíthatnak, mintegy 178 ezer tonna termés várható. Ebből több mint 100 ezer tonnát a fő termőterületnek számító Békés megyében takarítanak be a termelők.
 
A felvásárlási ár jelenleg 78 forint kilogrammonként. A megtermelt mennyiségből mintegy 100 ezer tonna kerül a belföldi, és mintegy 78 ezer tonna a külföldi piacokra - tájékoztatott az elnök.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.