2010. június. 03. 13:05 MTI Utolsó frissítés: 2010. június. 03. 13:22 Gazdaság

A kivitelező kijavítja az alámosott M6-ost, és megelőlegezi a költségeket

Helyreállítja az M6-os autópálya vihar miatt károsodott szakaszát a kivitelező, és megelőlegezi a költségeket, az elszámolást viszont a biztosítási és egyéb szerződések alapján képzeli el – közölte az M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt.

MTI

A részvénytársaság az Építési Vállalkozó M6 Tolna Konzorciummal együtt állítja helyre kárt, amikor az időjárás ezt lehetővé teszi. A munka költségeit is a fenti vállalkozások előlegezik meg – áll a társaság közleményében.

Az M6 Tolna Projekt is rendelkezik ilyen esetekre vagyonbiztosítással, a helyreállítási költségek megtérítése, illetve viselése a biztosítási és egyéb szerződések rendelkezései szerint fog történni, közölte a társaság hozzátéve, hogy a helyreállítás költségeiről a fentiek alapján nem áll módjában nyilatkozni.

A minisztériumnak arra a kijelentésére, hogy az autópálya forgalomba helyezési engedélyének kiadásakor a hatóságra vélhetően jelentős szocialista politikai nyomás feszült a társaság annyit jegyzett meg, hogy ez elsősorban egy vélemény, nem tényállítás.

Az előírt hatósági bejárások és műszaki átadás-átvétel során a projekt független mérnöke és szakhatóságok átadásra alkalmasnak ítélték az utat, amelyet a megnyitás óta probléma nélkül használhattak az autósok. A vasárnap délutáni károsodás pontos okait a tervező, a független mérnök és a szerződő felek még vizsgálják, de az előzetes vélemények szerint a rendkívüli időjárás okozta a bajt, akárcsak más utak és épületek esetében, közölte a cég.

„A szerződés tartalmát mi nem tehetjük közzé, de annyit megjegyzünk, hogy a nyilatkozat sajnos tartalmaz tévedéseket” – reagált a társaság Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára nyilatkozatára, miszerint nem fogadják el az M6 autópálya beomlását vis majornak.

Völner Pál szerdán úgy nyilatkozott, hogy a beomlott 30 méteres szakasz kijavítása néhány 10 millió forintba kerülhet, de a köz- és a magánszféra partnersége keretében épült – a ppp-szerződésbe foglalt – feltétel, amely szerint vis maior esetén a magyar állam köteles a hibát kijavítani, itt nem állja meg a helyét.

Az államtitkár azt is elmondta, hogy a tárca a kiviteli terveket, a kivitelezést és a műszaki ellenőr munkáját is meg fogja vizsgálni. Az M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt.-vel kötött szerződésen túl valamennyi ppp-szerződést felülvizsgálják.

Az M6-os autópálya két hónapja átadott Dunaújváros-Szekszárd szakaszán vasárnap okozott kárt a felhőszakadás. A leállósáv Tengelicnél beomlott, a vízelvezető-rendszer megrongálódott. Jelenleg sebességkorlátozás mellett egy sávon lehet közlekedni.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.