Nagyon gyengére rontotta a MÁV besorolását az S&P
Agresszív mértékben, két fokozattal rontotta a már eddig is spekulatív besorolási sávon belül a MÁV cégadósi osztályzatát csütörtökön a Standard & Poor's, amely szerint a magyar vasúttársaság likviditási pozíciója "nagyon gyenge".
A világ legnagyobb hitelminősítő csoportjának londoni bejelentése szerint a MÁV hosszú futamú cégbesorolása az eddigi "BB" szintről − a köztes "BB mínusz" kihagyásával − "B plusz"-ra módosul. A MÁV-ra érvényben tartott hitelképességi megfigyelés státusát az S&P alakulóról negatívra rontotta.
A hitelminősítő közölte: a leminősítés előzményeként a MÁV önálló − vagyis a "rendkívüli kormányzati segítség" lehetőségét figyelmen kívül hagyó − osztályzatát az eddigi "B" kategóriából átsorolta a "CCC plusz" szintre. A Standard & Poor's szerint a MÁV üzleti kockázati profilja gyenge, tekintettel a gyenge jövedelmezőségre. Az S&P úgy véli, hogy a MÁV-nak nyújtott folytatólagos állami támogatás nem elégséges, és nem egyértelmű, hogy a jövőben milyen mértékű lehet e támogatás.
A MÁV-ra most megadott "B plusz" besorolás négy fokozattal marad el a még befektetésre ajánlott közepes "BBB" sáv alsó szélétől, a "BBB mínusz"-tól, amellyel az S&P a hosszú futamú magyar szuverén adósbesorolást jelenleg nyilvántartja.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.