2010. május. 13. 09:16 MTI Utolsó frissítés: 2010. május. 13. 09:13 Gazdaság

Emelkedést várnak a BUX-tól

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 410,84 pontos emelkedéssel, 23 935,16 ponton nyitott csütörtökön, ami a szerdai záró értékéhez képest 1,75 százalékos erősödés.

Kovács Roland, az Equilor Befektetési Zrt. elemzője szerint a befektetők körében ismét nőtt a kockázatvállalási hajlandóság azt követően, hogy Spanyolország szerdán bejelentette, költségvetési megszorításokat vezetett be. A szakértő szerint erre a hírre reagálva emelkedtek az indexek az Egyesült Államokban.

Pozitív volt a hangulat az ázsiai piacokon is, így várhatóan ez jellemzi majd az európait is. Sőre Balázs, a Buda-Cash Brókerház határidős üzletkötője is emelkedést vár nyitáskor. Szerinte a nap további részében azonban iránykeresés jellemezheti a budapesti piacot. Mint mondta, akkor gyorsulhat az emelkedés, ha a hétfői maximum értékek fölé tudnak az árfolyamok emelkedni.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 270,04 pontos, 1,16 százalékos emelkedéssel, 23 524,32 ponton zárt szerdán. A részvénypiac forgalma 29,1 milliárd forint volt szerdán, a vezető részvények erősödtek az előző napi záráshoz képest.

A Mol 350 forinttal, 1,75 százalékkal 20 300 forintra erősödött, 4,2 milliárd forintos forgalomban. Az OTP részvények ára 49 forinttal, 0,77 százalékkal 6 449 forintra nőtt, forgalmuk 22,4 milliárd forintot tett ki. A Magyar Telekom árfolyama 13 forinttal, 1,98 százalékkal 668 forintra emelkedett, forgalma 1,2 milliárd forint volt. A Richter papírok árfolyama 150 forinttal, 0,36 százalékkal 42 150 forintra növelte értékét, a részvények forgalma 821,9 millió forintot ért el.

zöldhasú
Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.