2010. május. 11. 09:58 MTI Utolsó frissítés: 2010. május. 11. 10:42 Gazdaság

A tegnapi eufória után eséssel nyitott a BUX

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 332,38 pontos csökkenéssel, 23 504,62 ponton nyitott kedden, ami 1,39 százalékos gyengülés az előző napi záráshoz képest.

Az elemzőket nem lepte meg a gyengülés. Kovács Attila, az OTP Bank üzletkötője szerint a BUX hétfői nyeresége abszolút számban a tőzsdemutató történetének legmagasabbja volt, igaz, százalékban nem. A bróker véleménye szerint a hétfőn hajnalban jóváhagyott, összesen 750 milliárd eurós görög mentőcsomag hatására volt ilyen nagy az elmozdulás, ugyanakkor a bróker úgy vélte, "kereskedői oldalról a short pozícióikat zárták", vagyis "short zárási pánik" volt.

Az OTP üzletkötője a hétfői emelkedés arányánál kisebb mértékű esést várható. Az ázsiai tőzsdék már veszteségben vannak, gyengül a forint és erősödik az amerikai dollár, ami azt mutatja, hogy a részvényárfolyamok esni fognak. A Morgan Stanley az OTP célárát 6000 forintról 5700-ra módosította, de ennek a keddi kereskedésben várhatóan még nem lesz hatása. A szakember szerint nehéz megjósolni, hogy mi történik a nap további részében.

Az UniCredit Bank Hungary Zrt. kerekedési igazgatója, Csáky Attila is kisebb esést vár a hétfői emelkedés után, a forint gyengülésére és a dollár erősödésére utalva. A hétfői eufória után nehéz jósolni, hogy "merre tovább" - vélekedett Csáky Attila. 

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 2 413,34 pontos, 11,26 százalékos emelkedéssel, 23 837 ponton zárt hétfőn. A Mol 2350 forinttal, 13,09 százalékkal 20 300 forintra erősödött, 6,3 milliárd forintos forgalomban.

zöldhasú
Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.