2010. május. 10. 10:37 MTI Utolsó frissítés: 2010. május. 10. 11:14 Gazdaság

BÉT: közel 9 százalékot emelkedett a BUX a nyitás után

Közel kilenc százalékot emelkedett a Budapesti Értéktőzsde részvényindexe hétfőn a nyitást követő első órában, a vezető papírok közül pedig a Mol és az OTP kereskedését is szüneteltették néhány percig, a 10 százalékot meghaladó drágulás miatt.

A BUX 6,4 százalékos emelkedéssel nyitott, majd tovább erősödött, és mintegy fél óra múltán már 8,88 százalékos pluszban járt. Tíz óra után 23 234,62 ponton állt az index, ami a pénteki záró értékéhez képest 1810,96 pontos, 8,45 százalékos emelkedés. A legmagasabb értéke 10 óráig 23.325,22 pont volt. A nyitás után mintegy 10 perccel a Mol és az OTP emelkedése is meghaladta a 10 százalékot, emiatt néhány percig szünetelt a kereskedésük.

A Mol 19.800 forintig, az OTP 6 500 forintig drágult. Tíz órakor a bankpapír 6450 forintot ért, ami a pénteki záróárához képest 600 forintos, 10,25 százalékos emelkedés. A Mol részvények ára 19 770 forinton állt, ez 1820 forintos, 10,14 százalékos emelkedés. A részvénypiac forgalma 10 óráig 16,5 milliárd forintot ért el.

Pénteken 1 464,68 pontot, 6,40 százalékot esett a BUX, 21.423,66 ponton zárt,a múlt héten pedig összesen 3341,1 pontot, 13,49 százalékot zuhant az index értéke. Az OTP egy hét alatt 18,52 százalékot, a Mol 12,65 százalékot veszített értékéből.

Hétfőn mindenhol megnyugodtak a pénz- és tőkepiacok, miután az euróövezet stabilitásának védelmében az Európai Unió 500 milliárd eurós mentőcsomagot fogadott el, amihez még társul az IMF 250 milliárd eurós hitelkerete. A forint euróval szembeni jegyzése 274 forint alá csökkent hétfőn délelőtt a péntek délutáni 281 fölötti árfolyamról.

zöldhasú
Hirdetés
Címkék
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.