Tömegroham: így bankol a magyar interneten és mobilon
Tavaly december 31-én több mint 2,4 millió lakossági és több mint 350 ezer vállalati ügyfélnek volt internetbanki szolgáltatások igénybevételére szóló szerződése a magyarországi hitelintézeteknél. A lakossági internetbanking ügyfelek száma az elmúlt egy évben 21 százalékkal, míg a vállalati internetbanking ügyfeleké 13 százalékkal emelkedett.
A mobilbankolás is igen népszerű, hiszen 2009 végén már több mint 2,9 millió lakossági és mintegy 210 ezer vállalati ügyfél szerződött mobilbanki szolgáltatások igénybevételére a hazai hitelintézeteknél, míg az elmúlt egy év alatt a lakossági ügyfelek száma 10 százalékkal, a vállalati ügyfelek száma pedig 12 százalékkal nőtt. Az év végén közel 280 ezer webkártya (kizárólag internetes fizetésre alkalmas kártya) volt használatban a hazai piacon, ami közel 40 százalékkal több az egy évvel korábbinál – derül ki GKIeNET T-Home-T-Mobile Jelentés az internetgazdaságról című kutatásából.
Internetbank. Tavaly év végén az internetes folyószámla-szolgáltatásokat nyújtó hitelintézetek több mint 2,4 millió internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyfelet számláltak, ami 4 százalékkal több, mint 3 hónappal ezt megelőzően, és 21 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban.
Az internet-banki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanekkor meghaladta a 350 ezret, ami az előző negyedévhez képest 5 százalékkal, az előző évhez viszonyítva több mint 13 százalékkal növekedést takar. A jelzett időpontban
a lakossági internetbanki ügyfelek aránya átlagosan 35 százalék volt az internetes szolgáltatást nyújtó bankok összes lakossági ügyfeléhez viszonyítva, a vállalati ügyfelek esetén pedig 45 százalék volt ugyanezen érték.
Lakossági internetbanki ügyfelek száma és aránya (fő, illetve %)
Forrás: GKIeNET – T-Home – T-Mobile
Mobilbank. Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződése 2009. december 31-én több mint 2,9 millió lakossági és több mint 210 ezer vállalati ügyfélnek volt. Az érintett három hónap során a lakossági ügyfelek száma 1%-kal, egy év alatt pedig 10 százalékkal növekedett, miközben a vállalati ügyfelek száma egy negyedév alatt 1 százalékkal, 12 hónap alatt pedig mintegy 12 százalékkal nőtt.
A mobilbanki szolgáltatást kínáló bankoknál az ilyen szerződést kötött lakossági ügyfelek aránya 42 százalék volt az év végén, míg a vállalati ügyfelek 27 százaléka használhatta a mobiltelefont banki szolgáltatások igénybevételére.
Mobilbankolásra szerződött lakossági ügyfelek száma és aránya (fő, illetve %)
Forrás: GKIeNET – T-Home – T-Mobile
Webkártya. Az internetes kereskedelem fejlődését segíthetik azok a virtuális bankkártyák, amelyek kizárólag interneten keresztüli vásárlások lebonyolítására vehetők igénybe. Az úgynevezett webkártyák számának megadásával az online vásárló ügyfél kiküszöböli a saját bankkártyák számával való visszaélés lehetőségét, hiszen elkülönült kártyaszámot használ az internetes vásárlásokra. A webkártyán elérhető pénzösszeget a tulajdonos tetszése szerint tudja változtatni, és általában csak a vásárlás lebonyolítását megelőzően helyez el pénzt a kártyán. Tavaly december 31-én közel 280 ezer webkártya (kizárólag internetes fizetésre alkalmas kártya) volt használatban, ez 12 százalékkal több, mint egy negyedévvel azelőtt és közel 40 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi értéknél.
Webkártyák száma (darab) Forrás: GKIeNET – T-Home – T-Mobile
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.