Cseh és szlovák cég konzorciuma építheti a Kelenföld-Tárnok vasútvonalat
A cseh Subterra a.s. és a szlovák Doprastav a.s. S-D konzorciuma nyerte el a Budapest Kelenföld és Tárnok közti vasútvonal átépítését, amely magában foglalja a Kelenföldi pályaudvar átépítését, valamint a 4-es metróval történő összekapcsolását is. A vállalási ár 26,9 milliárd forint – jelentette be keddi sajtótájékoztatóján Reményik Kálmán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. elnök-vezérigazgatója.
A tenderre öt ajánlat érkezett, az árak 24,5 és 34 milliárd forint között változtak. Két ajánlatot a biztosíték rosszul kiszámolt összege miatt már menet közben, egyet pedig az értékelés során zárt ki a NIF, így a későbbi nyertes mellett a Közgép vezette KSzSK-Kelenföld Konzorcium maradt még versenyben 34 milliárd forintos ajánlatával.
Az átépítendő pálya 27 kilométer hosszú, és a beruházás a Tárnok-Székesfehérvár vonalszakasz felújításához kapcsolódik. Kelenföld és Tárnok között új második vágány épül, felsővezetékkel, a közbenső állomásokat is átépítik, sőt, egy új megállóhely is készül. Az állomások mellett összesen 642 parkolóhely létesül. A munka 2012 szeptemberében fejeződik be, néhány hónappal korábban, mint a Fehérvárig tartó folytatás.
Reményik Kálmán kérdésre válaszolva elmondta, hogy a két először kizárt konzorcium nem kezdeményezett jogorvoslati eljárást, míg az értékeléskor kizárt konzorcium eddig nem kért iratbetekintést, ami a gyakorlatban meg szokta előzni a a jogorvoslatot. A beruházást az EU támogatja, része a Közlekedés Operatív Programnak (KÖZOP).
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.