Vizsgálatot indít Franciaország az Eurostar-leállások ügyében
Vizsgálatot indít a francia közlekedésügyi minisztérium a Párizs és London közötti Eurostar vonatok közlekedésének leállása ügyében - jelentette be hétfőn a tárca vezetője.
A környezetvédelmi és területfejlesztési miniszter behívatta a francia vasúttársaság (SNCF) vezetőjét, aki egyben az Eurostar vállalat elnöke is, és magyarázatot követelt a helyzetre. Jean-Loius Borloo "képtelenségnek" nevezte, ahogy a társaság a vonatok meghibásodása után az utasokkal bánt, akiket "mindenféle tájékoztatás nélkül" a szerelvényekben hagyott.
A 300 kilométeres sebességgel közlekedő, futurisztikus formatervezésű vonatok közül egyszerre öt állt le szombatra virradó éjjel az angol partok felé vezető alagútszakaszban, több mint kétezer utassal. A vonatok Párizsból és Brüsszelből tartottak London felé, amikor egymás után elromlottak. A problémát az időjárás okozta, Franciaországban ugyanis - Nagy-Britanniához hasonlóan - szokatlanul fagyos az idő, ám az alagútban meleg és párás a levegő. A rendkívül bonyolult szerkezetű villamos mozdonyok elektronikus szabályozó rendszerei a hirtelen hőmérsékletkülönbség és a kicsapódó nedvesség - valamint a vonatok alján felgyűlt, olvadó hó beszivárgása - miatt felmondták szolgálatot, és a vonatokat a biztonsági berendezések leállították.
A vonatok hétfőn sem közlekednek a Csatorna-alagútban, és a társaság nem tudta garantálni, hogy keddre helyreállhat a forgalom.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.