2009. október. 15. 12:10 hvg.hu Utolsó frissítés: 2009. október. 15. 12:16 Gazdaság

Betiltották az Actimel reklámját

Betiltották az Actimel joghurt reklámját Nagy-Britanniában.

A brit reklámfelügyeleti hatóság (ASA) azzal indokolta döntését, hogy nem támasztják alá bizonyítékok a reklám állítását, mely szerint a termék megvédi a gyermekeket a betegségekkel szemben. A reklámban az hangzik el, "tudományosan bizonyított", hogy az Actimel "segíti a gyermekek immunrendszerének védekezését".

Guy Parker, az ASA ügyvezető igazgatója elmondta, a döntés nem arra tért ki, hogy az Actimel valóban hatékony-e, csak azt vizsgálta, hogy a reklámban megfogalmazott állítást alátámasztja-e megfelelő bizonyíték.

A Danone szóvivője ezzel szemben közölte, az ő tudományos állításuk "egy sor bizonyítékon alapul". Hangoztatta, 24 megjelent klinikai tanulmány mutatta ki, hogy a termék különböző körülmények között jótékony hatással van a gyerekektől az idősekig mindenkire. Nyolc klinikai próbát végeztek el gyerekeken - 16 éves korig bezárólag -, ebből kettőt Indiában, heveny hasmenéssel kórházban ápolt gyerekeken, illetve olyan gyerekeken, akik gyomorhurut miatt szedtek gyógyszert.

Az ASA szerint az utóbbi kettő például nem érvényes az egészséges gyerekekkel kapcsolatban. A másik két klinikai próbát azért nem lehet figyelembe venni, mert abban a vizsgált gyerekek életkora hat hónaptól 15,5 hónapig terjedt, és ezért ennek eredményeit nem lehet iskoláskorúakra vonatkoztatni. A hatóság szerint a terméket nem lehet jótékony hatásúként értékelni asztmában szenvedő gyerekeknél sem. Az ASA úgy ítélte meg, a hirdetés félrevezető volt, és megsértette a hirdetésekkel kapcsolatos bizonyítási és hitelességi előírásokat.

"Nemzetközileg elismert, széleskörű és közvetlenül a témához tartozó humán klinikai tapasztalatokkal rendelkező szakértők közreműködésével végzett tanulmányok bizonyítják a probiotikumok hatásait a bél- és gyermekgyógyászatban, valamint az immunológiában" - válaszolta az ASA kifogásaira a Danone szóvivője.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Bábel Vilmos 2025. január. 10. 09:30

A szélsőjobb és Elon Musk migrációs népszavazást csinálna a német választásból, pedig sokkal többről szól

Egy végtelenül rossz hangulatban lévő Németország választ magának új képviselőket február 23-án. Gazdaság- és társadalompolitikai krízis van az országban, és ezt mostanra mindenki megérezte. Ez sok más nyugati demokráciára is igaz, de a németek jobban megszenvedik, mert a bukott modellt a sajátjuknak érezhették. Nem valószínű, hogy egy új kancellár alapvető kérdésekben másfelé vinné az országot, mint az elődje. Az ajánlat inkább az, hogy jobban csinálna hasonló dolgokat, kis változtatásokkal. A szélsőjobb közben a migráció kérdésében közelebb került a közhangulathoz, mint bármelyik másik párt. Az osztrák példától félnek a demokratikus pártok.