2009. augusztus. 25. 14:20 MTI Utolsó frissítés: 2009. augusztus. 25. 13:51 Gazdaság

Nem kell a drága csoki a válságban

Bár a csokoládé általában ellenáll a válságnak, a legdrágább különlegességek gyártói megszenvedik, hogy a fogyasztók inkább az olcsóbb márkákat keresik. A svájci csokoládégyárak esetében még a frank ereje is drágítja a termékeket. Emiatt a svájci Lindt und Sprüngli forgalma és nyeresége is csökkent az első fél évben, és gyenge keresletre számít az év hátralevő részében is.

A vállalat bevétele 5,4 százalékkal 979 millió svájci frankra, az adózott eredménye 88 százalékkal 2,7 millió frankra csökkent az első fél évben az egy évvel korábbihoz képest. Elemzők 1,1 milliárd frank bevételt, de csak 400 ezer frank adózott eredményt vártak. Szervesen - azonos csoportösszetétellel és változatlan valutaárfolyamokon számolva - is csak nagyon halvány, 0,2 százalékos bevételnövekedést sikerült elérni.

A Lindt termékek viszonylag jól mentek Amerikában, kevésbé jól Európában, de a világ többi részén sem alakult kedvezően a forgalom, mert az új influenza visszavetette a turizmust, és így a repülőtéri vásárlásokat a vámmentes boltokban. Rontotta a mérleget a kakaó és egyéb nyersanyagok drágulása is, amit a válság miatt csak részben lehetett áthárítani a fogyasztókra.

Tavaly 4,4 százalékkal 261,5 millió svájci frankra nőtt a társaság adózott eredménye az egy évvel korábbi 250,5 millió frankról. Az üzemi eredmény 3 százalékkal 361,2 millió frankra nőtt, a bevétel kissé visszaesett már akkor is, 2,946 milliárd frankról 2,937 milliárdra a frank erősödése miatt, szervesen még viszont 5,8 százalékos volt a bevételnövekedés.

zöldhasú
Hirdetés