Megvan, hogyan és mikor nyeli le a Volkswagen a Porsche-t
Zöld fényt adott csütörtökön a Volkswagen (VW), és a Porsche felügyelő bizottsága is a két autógyár összeolvadásához.
A VW felügyelő bizottsága csütörtökön délután, a Porsche felügyelő bizottsága este fogadta el a menetrendet, amelynek értelmében a VW idén 3,3 milliárd euróért 42 százalékos részesedést szerez a Porsche AG társaságban, majd 2011-ig fokozatosan magába olvasztja a több mint 10 milliárd euró adósságot görgető sportautógyárat. Az ügyletet a VW alaptőke-emeléssel tervezi véghezvinni.
A Porsche lesz a wolsburgi óriás tízedik márkája, olyanok mellett, mint a Bentley, az Audi, a Scania és a Skoda. Az új konszern, a VW/Porsche első embere Martin Winterkorn, az eddig is a legnagyobb európai autóipari cégnek számító VW vezérigazgatója lesz. A Porsche ugyanakkor nagy önállóságú leányvállalatként illeszkedik be a társaságba, és a székhelye nem Wolsburgban, hanem a stuttgarti Zuffenhausen kerületben lesz.
A fő részvényes – több mint 50 százalékkal – az egymással rokonságban álló Porsche és a Piech család lesz. A nagyságra második tulajdonos Alsó-Szászország tartomány lesz 20 százalékkal. Új szereplő a friss tőkével beszálló katari állami befektetési társaság 17 százalékkal.
A két testület egybehangzó döntése hónapok óta húzódó harcot zár le a Porsche és a VW – Dávid és Góliát – között; miután a terjeszkedni kívánó Porsche a nagy adóssága miatt nem tudta megszerezni a VW-t, végül éppen a Porsche függetlensége szűnik meg, és a világhírű gyár beleolvad a felvásárolni tervezett cégbe, a wolfsburgi Góliátba.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.