2009. július. 30. 11:49 MTI Utolsó frissítés: 2009. július. 30. 11:32 Gazdaság

A válság ellenére újabb kiskereskedelmi egységeket adnak át

A kereslet visszaesése ellenére az első félévben 83 ezer négyzetméterrel 1,77 millió négyzetméterre nőtt a modern kiskereskedelmi egységek területe Magyarországon, a beruházások többsége ugyanis a válság kezdetén már olyan szakaszban volt, hogy nagyobb veszteséget okozott volna leállításuk, mint befejezésük – derül ki a DTZ ingatlan-tanácsadó cég legfrissebb összesítéséből.

A cég az év egészében mintegy 300 ezer négyzetméter új kiskereskedelmi egységgel számol. Maksay Éanna, a DTZ piacelemzője úgy véli, hogy 2009 ismét a budapesti fejlesztések éve lehet, mert az év végéig mintegy 100 ezer négyzetméter területet adhatnak át a fővárosban. Tavaly a vidéki fejlesztések voltak a meghatározóak.

Az idei kereskedelmi fejlesztések mintegy 70 százaléka úgynevezett strip mall, ami önálló egységeket jelent közös ingatlanon, közös parkolóval. Főleg vidéken épülnek ilyen kereskedelmi központok, amelyeknek alacsonyabb az építési költsége és a fenntartása a plaza bevásárló központokhoz képest.

Az új fejlesztések a keresletre is élénkítően hatnak, amit bizonyít több új márka megjelenése. A budapesti Alleeban nyit majd üzletet a Magyarországon elsőként megjelenő van Graaf – a Peek and Cloppenburg csoport tagja – és a Motivi is, amely eddig csak Debrecenben volt jelen.

A terjeszkedés nem csak a bevásárló központokban figyelhető meg: júliusban az Armanival bővült az Andrássy út luxus-kínálata, az olasz Gruppo Coin pedig két márkát is hoz a Váci utca közelében található Palazzo Dorottyába.

zöldhasú
Hirdetés