A BMW eladásai 18,3 százalékkal, az Audié 6,1 százalékkal csökkentek
A német BMW globális májusi eladása éves szinten 18,3 százalékkal csökkent, 2009 első öt hónapjában pedig 21,1 százalékkal esett vissza a forgalom az egy évvel korábbihoz képest. Az Audi globális májusi eladása 6,1 százalékkal csökkent, míg a január-május közötti időszakban 12,1 százalékkal esett éves szinten.
Az év első öt hónapjában világszerte 487 906 járművet értékesítet a cég. Ebből 109 042 darab jutott májusra. BMW gépkocsiból májusban összesen 90 643 darabot adtak el, ami 18 százalékos visszaesés a 12 hónappal korábbi 110 707 darabhoz képest. A BMW motorkerékpárok forgalma 12 százalékkal 10 172 darabra csökkent a tavaly májusi 11 580-ról.
A csoporthoz tartozó Mini forgalma 19 százalékkal esett. 18 348 kisautót adtak el májusban az egy évvel korábbi 22 685 helyett. A BMW luxusmárkája, a Rolls-Royce 54 százalékos forgalomcsökkenéssel zárta a hónapot: tavaly májusban még világszerte 110 Rolls-Royce kelt el, idén összesen 51.
A müncheni központú konszern a hazai piacon a világátlag felett teljesített. Összesen 27 013 járművet adtak el, ami 6,7 százalékos visszaesés. A BMW márka forgalma 9 százalékkal 23 444-re esett, Miniből viszont az előző évinél 11,8 százalékkal több, 3569 darab fogyott, főként a roncsprémiumnak köszönhetően.
Audi
Májusban globálisan 82 800 Audi márka kelt el, az egy évvel korábbi 88 168 ezerrel szemben. Az idei év első öt hónapjában a cég 374 750 gépkocsit értékesített a világ egészében. Az Audi, amely a Volkswagen AG leányvállalata, májusban növelte ázsiai és csendes-óceániai eladásait, Kínában pedig már a harmadik egymást követő hónapban bővítette értékesítését.
Májusban tovább csökkent Nyugat-Európában az eladási visszaesése éves szinten. Májusban ezen a piacon 52 650 Audit értékesítettek, 10,9 százalékkal kevesebbet tavaly májushoz viszonyítva. Az idei első öt hónapban itt 243 250 Audi kelt el, ami 14,6 százalékos mérséklődés a tavalyi év azonos időszakához képest.
Összeladásainak a visszaesése ellenére májusban - éves szinten - bővült az értékesítés számos európai országban, így Olaszországban 7,1 százalékkal, Belgiumban 7,3 százalékkal, Ausztriában 17 százalékkal és Svájcban 7,6 százalékkal.
Májusban az Audi tovább növelte piaci részesedését a Németországon kívüli európai országokban, illetve az Egyesült Államokban is. Az Audi májusi európai piaci részesedése - a prémium kategóriában - 3,9 százalékra nőtt a tavaly májusi 3,7 százalékról. Az egyesült államokbeli részesedése két százalékponttal 8,8 százalékra emelkedett kategóriájában.
Májusi kínai értékesítése - beleértve Hongkongot is - 27,8 százalékkal nőtt éves szinten, az idei első öt hónapban az eladása 6,8 százalékkal bővült.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.