Veszteséges a BMW
A világ egyik legnépszerűbb luxusmárkája, a német BMW autógyár szerdán 152 millió eurós adózás utáni veszteséget jelentett be, az egy évvel korábbi 487 milliós adózott eredmény helyett.
A bevétel 13,4 százalékkal 11,509 milliárd euróra csökkent 13,3 milliárdhoz képest, de meghaladta az elemzők 10,5 milliárdos várakozását. Összesen 277 264 autót adott el a csoport, 21,2 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi első negyedben. A luxusipar termékeit sokáig megkímélte a gazdasági világválság, de a recesszió a tavalyi második félévben már elérte ezt a piacot is. Egész évre nem adható megbízható előrejelzés, írták a szerdán kiadott időközi beszámolóban.
Nem kapnak nyereségrészesedést az idén a BMW dolgozói, amire 35 év óta nem volt példa. Ez azt jelenti, hogy egy BMW-dolgozó éves bruttó jövedelme átlagosan 3600 euróval lesz kevesebb, vagyis az eddigi átlagosan 14,8 hónap helyett az idén 13,7 hónapot fizetnek ki az autóipari csoportnál.
© Autómenedzser |