Eladási offenzívát indít az Audi
A német Audi autógyár jövőre meg akarja előzni közvetlen versenytársait, a Daimlert és a BMW-t mind a gyártásban, mind az értékesítésben.
A válságot kihasználva az Audi több autót kíván eladni, mint fő konkurensei, a Mercedeseket gyártó Daimler és a BMW, mondta a Volkswagen-leányvállalat Audi, a Magyarországon is termelő luxusautógyár értékesítési igazgatója, Peter Schwarzenbauer a Handelsblatt című napilap hétfői számában megjelenő, előzetesen ismertetett nyilatkozatában.
„Mi most építjük ki pozícióinkat, miközben a többiek veszítenek azokból” – hangoztatta az igazgató. Schwarzenbauer emlékeztetett: hogy Kínában például az értékesítést tekintve az Audi már most is a Daimler és a BMW előtt van. „Hat éven belül a többi piacon is hasonló lesz a helyzet” – fűzte hozzá bizakodva.
A luxusautók tekintetében Európában jelenleg a Mercedes áll az élen. Őt követi a BMW és nem sokkal lemaradva az Audi. Schwarzenbauer úgy vélte, hogy az értékesítés idén az ingolstadti Audinál is csökken, a tavalyihoz képest mintegy 10 százalékkal, azaz 900 ezerre esik vissza. A riválisoknál azonban a visszaesés még jelentősebb lesz, vélekedett az igazgató.
A jövőre vonatkozó új ingolstadti stratégia lényegét Schwarzenbauer úgy foglalta össze, hogy az értékesítést 2015-ig 1,5 millióra akarják növelni. Ezen belül, mint mondta, jóval „rentábilisabb” gyártásra törekszenek, mint a stuttgarti, illetve a müncheni vetélytárs.
A tervezés középpontjában a modellválaszték kiszélesítése áll, mégpedig a jelenlegi 26-ról 40 modellre, ígérte az igazgató, hangoztatva, hogy a válság ellenére folytatják az új típusok gyártását célzó beruházásokat. Szavai szerint már ebben az évben 6 új modellel jelennek meg a piacon. Schwarzenbauer hangsúlyozta: az Audi célkitűzése asz, hogy 2015-re a világ első számú luxusautó-gyártója legyen.