2009. május. 27. 11:15
MTI
Utolsó frissítés: 2009. május. 27. 11:04
Gazdaság
Európai szintű megoldást kér Belgium az Opel helyzetének rendezésére
Európai szintű megoldást szorgalmazott az Opel autógyár helyzetének rendezésére a belga szövetségi és a flandriai regionális miniszterelnök, a német kancellárhoz és az Európai Bizottsághoz intézett levelében.
A német kormány szerdán dönt arról, hogy melyik ajánlattevőt részesíti előnyben az amerikai General Motorshoz (GM) tartozó Opel új partnereként. Belgium azzal érvel, hogy ez nem kizárólag német ügy, hiszen a GM-nek számos európai országban van üzeme, Belgiumban, Lengyelországban és Spanyolországban az Opel, Nagy-Britanniában a Vauxhall, Svédországban a Saab színeiben. Az antwerpeni Opel-gyár tavaly több mint 132 ezer autót állított elő, és közel 2600 munkást foglalkoztatott.
Kris Peeters, a flandriai régió kormányfője közölte, hogy Herman Van Rompuy belga szövetségi miniszterelnökkel együtt levelet írt a német és az uniós vezetéshez, és ebben kérte, ne kizárólag Németország döntse el, mi legyen a megoldás a nehézségekkel küzdő autógyár-óriás ügyében. A német döntés, illetve a kormányzati preferencia kinyilvánítása abban öltene testet, hogy a kiválasztott partnerrel való szerződéskötés esetén mekkora hitelgaranciát képes és hajlandó vállalni Berlin - de nyilvánvalóan jóval többet, mint a 300 millió euróig "nyújtózkodni tudó" Flandria.
Angela Merkel kormánya az olasz FIAT, a legnagyobb orosz kereskedelmi bank, a Sberbank támogatta osztrák-kanadai Magna International alkatrészgyártó cég és a belgiumi bejegyzésű RHJ holding partnerségi ajánlatát teszi mérlegre. Ezek közül a Magna csak az Opel németországi gyárainak megmentését garantálná.
Kris Peeters, a flandriai régió kormányfője közölte, hogy Herman Van Rompuy belga szövetségi miniszterelnökkel együtt levelet írt a német és az uniós vezetéshez, és ebben kérte, ne kizárólag Németország döntse el, mi legyen a megoldás a nehézségekkel küzdő autógyár-óriás ügyében. A német döntés, illetve a kormányzati preferencia kinyilvánítása abban öltene testet, hogy a kiválasztott partnerrel való szerződéskötés esetén mekkora hitelgaranciát képes és hajlandó vállalni Berlin - de nyilvánvalóan jóval többet, mint a 300 millió euróig "nyújtózkodni tudó" Flandria.
Angela Merkel kormánya az olasz FIAT, a legnagyobb orosz kereskedelmi bank, a Sberbank támogatta osztrák-kanadai Magna International alkatrészgyártó cég és a belgiumi bejegyzésű RHJ holding partnerségi ajánlatát teszi mérlegre. Ezek közül a Magna csak az Opel németországi gyárainak megmentését garantálná.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.
Autó
MTI
2009. május. 10. 12:53
Németországnak van Opel-terve, ha a GM csődbe jut
Autó
MTI
2009. május. 18. 15:20
Még mindig nem tudni, kié lesz az Opel
Gazdaság
MTI
2009. május. 03. 10:45
Feltételekkel venné át az Opelt a német kormány
Autó
MTI
2009. május. 06. 13:55
Hivatalosan is beáll a sorba az Opelért a GAZ
Gazdaság
MTI
2009. május. 07. 12:56
Tart a Fiat és a Magna versenyfutása az Opelért
Autó
MTI
2009. május. 20. 16:35
Éleződik a harc az Opelért, Merkelnek is van terve
Gazdaság
MTI
2009. május. 21. 10:03