Vagy a Volvo vagy a Saab? – az egyiket a kínaiak maguknak akarják
A kínai Geely autógyártó cég vételi ajánlattal kereste meg a Saab svéd autógyártó vállalatot, amely a pénzügyi gondokkal küszködő amerikai General Motors érdekeltsége, és az utóbbi már egy ideje túladna rajta.
A General Motors európai részeinek megszerzéséről szóló hírek élén ugyan az olasz Fiat szerepel, de állítólag nincs még a Saab lehetséges vevői között. A Saab szóvivője szerdán csak annyit közöl, hogy készek az olaszokkal a tárgyalásokra.
Az amerikai Wall Street Journal (WSJ) című amerikai lap meg nem nevezett illetékesekre hivatkozó híre szerint viszont a kínai autógyártó emberei már túl is vannak a Saab képviselőivel folytatott tárgyalásokon, és a lap úgy tudja, hogy a lehetséges három-négy Saab-vevő között ott van a Geely. A kínai cég a jelek szerint Svédországot szemelte ki európai terjeszkedési bázisának, mivel már tárgyalt a Ford érdekköréhez tartozó Volvo embereivel is.
Svéd kormányzati források szerint a Saab a Fiattal folytat már tárgyalásokat. A Saab februárban csődvédelmet kért. A Wall Street Journal szerint a Geely esetében elképzelhető, hogy a Saabbal való „flört” a nyomásgyakorlás eszköze a Volvóra.
Mindenesetre a kínaiaknak, nevezetesen a Chery cégnek, már Olaszországban van 2007 vége óta működő autó-összeszerelő üzeme, míg a sanghaji SAIC kínai járműipari nagyvállalat, miután megszerezte az angol MG autógyártót, a GM-hez tartozó Vauxhall cégre vetett szemet. A Vauxhall az Opel modelljeit gyártja.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.