2009. április. 23. 10:47 MTI Utolsó frissítés: 2009. április. 23. 10:20 Gazdaság

Nem kell a luxus: csökkent a svájci óraexport

Már az ötödik egymást követő hónapban csökkent a svájci óraexport márciusban, miután az eddig a leglendületesebben bővülő piacokon – Hongkongban és az Egyesült Államokban – erősen visszaesett az értékesítés, mert az emberek kevesebbet költenek luxusra. Az európai piacok kissé jobban szerepeltek.

Az óraexport névértéken számolva 26,6 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, 914,4 millió svájci frankra (786 millió dollár). A visszaesés a prémium szegmensben, az 500-3000 frankos kategóriában volt leginkább érezhető, míg a 200-500 frankba kerülő órák eladása 9,6 százalékkal nőtt. A legnagyobb exportpiacon Hongkongban 29 százalékkal csökkent az eladás, az Egyesült Államokban 50 százalékkal. Európában kedvezőbben alakultak az eladások az átlagosnál, Franciaországban például 2,7 százalékos növekedést regisztráltak.

zöldhasú
Hirdetés