Folytatják az alagútépítést az M6/M60-as autópályán
A szakértői vélemény alapján folytatni kívánja az M6/M60 autópálya, Szekszárd-Bóly közötti szakaszán az alagútépítési munkálatokat a Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. (MAK) és a Mecsek Construction Group (MCG) – közölte a MAK.
A munkálatokat, az alagútépítéshez kapcsolódó tervezési, engedélyeztetési folyamatokat az elkészült független szakértői jelentés iránymutatásai alapján kívánják a továbbiakban elvégezni – állítja a cég közleménye. A Bátaszék közelében található "A" jelű alagút nyáron történt beomlásáról és az alagútépítésről szóló független szakértői jelentés elfogadja és támogatja a korábbiakban választott NATM (New Austrian Tunneling Method) azaz az új osztrák alagútépítési módszer elveit.
Az elvégzett vizsgálatok, tanulmányok, számítások és mérések alapján a független szakértői jelentés javasolja a leállított fejtési munkálatok folytatását az "A" Észak és a "C" alagutaknál. Javasolja továbbá a "D" alagút fejtési munkálatainak megkezdését, és a "B" alagút belső héjának készítését is.
A szakértők megállapították, hogy a hirtelen bekövetkezett omlás a jelentős csapadékot követő vízbehatolás és ennek következményei, a két járat közötti pillér teherbírásának elvesztése, a kalottlábak (a járat felső, boltíves része) süllyedése és a párhuzamos fejtések egymásra hatása lehetett.
A "B" alagútnál az alakváltozások a fejtési munkálatok befejezését követően megszűntek, a talaj és az alagúthéj együttdolgozásából stabil egyensúlyi állapot alakult ki, ami megengedi az alagút belső héjának biztonságos megépítését, kivitelezését, így statikájával szemben nincsenek aggályok – fogalmaznak a szakértők a MAK közleménye szerint.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.