Engedély nélkül újraindították a 4-es metró fúrópajzsát
A közlekedési hatóság engedélye nélkül újraindították a 4-es metró déli fúrópajzsát - tájékoztatta a DBR Metró Projekt Igazgatóság az MTI-t kedden.
"Tegnap este tíz óra körül újraindult a déli fúrópajzs. Ma délelőtt ezért felhívtuk a Nemzeti Közlekedési Hatóság figyelmét erre, levélben tájékoztattuk erről a tényről, és kértük, hogy a - véleményünk szerint - jogsértő magatartás kapcsán intézkedjen" - erősítette meg az Index.hu hírportál információját a DBR.
A metrót építő Bamco konzorcium úgy döntött, hogy a hatósági véleményt nem veszik figyelembe és folytatják az építkezést. A DBR nem tartja elfogadhatónak, hogy engedély nélkül dolgozik a konzorcium. A DBR ebben a helyzetben csak annyit tehetett, hogy értesítette a hatóságot a jogsértésről - tette hozzá az igazgatóság. A Nemzeti Közlekedési Hatóság későbbre ígért tájékoztatást az ügyben.
A párjához képest előrébb járó déli pajzsot tíz napja állították le a Gellért térnél, azt követően, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság felfüggesztette a 4-es metró alagútjának építését a Gellért térnél. Az építkezést azért kellett leállítani, mert egy úgynevezett átkötő alagútra nem kért engedélyt a kivitelező. A DBR Metró Projektigazgatóság szerint a munkálatok felfüggesztésével nem került veszélybe a 4-es metró 2011-es átadása.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.