2008. június. 02. 15:59 MTI Utolsó frissítés: 2008. június. 02. 15:25 Gazdaság

Az online sajtó bevételei már elkerülték a nyomtatott apróhirdetésekét

Növekedtek az újságok reklámbevételei tavaly a világban, miközben a fizetős lapok eladott példányszáma is emelkedett 2,57 százalékkal. Az ingyenes lapokkal együtt a példányszám 3,65 százalékkal szaporodott, öt év alatt pedig összesen 14,3 százalékkal nőtt.

A fizetős lapok reklámbevételeinek tavalyi növekedése 0,86 százalékos volt, öt év alatt 12,84 százalék. A sajtóreklámok, vagyis az összes nyomtatott kiadványban megjelent hirdetések a teljes nemzetközi hirdetési tortából 40 százalékkal részesedtek, még megelőzték a múlt évben a 38 százalékos részesedésű televíziót.

Az Újságok Világszövetsége (WAN) Göteborgban hétfőn kezdődött kongresszusáról szóló tudósítás az ingyenes lapok reklámbevételeinek tavalyi változásáról nem közölt adatot, de az ilyen lapok már a világ lapjai között 7 százalékkal részesednek, Európában az arány 23 százalék. Emiatt a fizetős napilapok forgalma Európában 2003 óta csaknem 6 százalékkal esett.

A lapok reklámbevételeiben egyre nagyobb szerepet játszik az internet, az újságok világhálós kiadványainak száma 2003 óta bő felével növekedett. A WAN azt közölte, hogy ezek reklámbevételei már meghaladják a nyomtatottak apróhirdetési bevételeit.

zöldhasú
Hirdetés
Itthon hvg.hu 2025. január. 09. 14:00

Szabó Andrea szociológus a Fülkében: Magyar Péter nem érte el a Fidesz magszavazóit, stabil a tábor

Videóra vált podcatsunk, a Fülke. A hangban követne bennünket, az a megszokott streamingfelületeken továbbra is megtalál minket, de most már a YouTube-on videóban is kint lesznek adásaink. Az új évad első részében Szabó Andrea szociológust kérdezte a Rogánt ért amerikai szankciókról, a Fidesz fiatalokat célzó stratégiájáról és többek között Magyar Péter dilemmáiról Kacskovics Mihály Béla.