Az online sajtó bevételei már elkerülték a nyomtatott apróhirdetésekét
Növekedtek az újságok reklámbevételei tavaly a világban, miközben a fizetős lapok eladott példányszáma is emelkedett 2,57 százalékkal. Az ingyenes lapokkal együtt a példányszám 3,65 százalékkal szaporodott, öt év alatt pedig összesen 14,3 százalékkal nőtt.
A fizetős lapok reklámbevételeinek tavalyi növekedése 0,86 százalékos volt, öt év alatt 12,84 százalék. A sajtóreklámok, vagyis az összes nyomtatott kiadványban megjelent hirdetések a teljes nemzetközi hirdetési tortából 40 százalékkal részesedtek, még megelőzték a múlt évben a 38 százalékos részesedésű televíziót.
Az Újságok Világszövetsége (WAN) Göteborgban hétfőn kezdődött kongresszusáról szóló tudósítás az ingyenes lapok reklámbevételeinek tavalyi változásáról nem közölt adatot, de az ilyen lapok már a világ lapjai között 7 százalékkal részesednek, Európában az arány 23 százalék. Emiatt a fizetős napilapok forgalma Európában 2003 óta csaknem 6 százalékkal esett.
A lapok reklámbevételeiben egyre nagyobb szerepet játszik az internet, az újságok világhálós kiadványainak száma 2003 óta bő felével növekedett. A WAN azt közölte, hogy ezek reklámbevételei már meghaladják a nyomtatottak apróhirdetési bevételeit.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.