2008. június. 02. 10:14 MTI/hvg.hu Utolsó frissítés: 2008. június. 02. 10:23 Gazdaság

Az idén 700 millió lesz bormarketingre

Hosszas előkészítő munka után megkezdődött a magyar közösségi bormarketingprogram végrehajtása – közölte Nemes Richárd, a Magyar Bormarketing Kht. ügyvezetője.

Barrique-hordók és érlelőtartályok a villányi Wunderlich pincészetben.
Jön a közösségi bormarketing
© hvg.hu
A belföldi marketingprogram keretében az elmúlt hetekben regionális programok és rendezvények támogatása, valamint piackutatás témájában jelentek meg pályázati, illetve ajánlati felhívások. A külpiaci marketingprogram alapvető célja pedig a Magyar Bormarketing Kht. által jegyzett Wines of Hungary közös márka felépítése és kommunikációja, valamint úgynevezett generikus promóciós programok szervezése és lebonyolítása.

A magyar borágazat szakmai szervezeteit összefogó Magyar Bormarketing Kht. által kidolgozott Nemzeti Bormarketing Program megvalósítására a borászatok által a forgalomba hozott borok után fizetett literenkénti 8 forintokból származó járulékbevétel 60 százaléka nyújt fedezetet.

A források felosztása – ami ebben az évben várhatóan mintegy 700 millió forint lesz –, valamint a konkrét pályázatok meghatározása és értékelése a földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter által létrehozott Bormarketing Bizottság feladata. A döntéseket azonban minden esetben a miniszter hozza meg. A pályázatokkal és beszerzésekkel kapcsolatos szakmai előkészítő, koordináló és ellenőrző tevékenységet az FVM Agrármarketing Centrum és a Magyar Bormarketing Kht. közösen végzi.

zöldhasú
Hirdetés