2008. június. 02. 10:14 MTI/hvg.hu Utolsó frissítés: 2008. június. 02. 10:23 Gazdaság

Az idén 700 millió lesz bormarketingre

Hosszas előkészítő munka után megkezdődött a magyar közösségi bormarketingprogram végrehajtása – közölte Nemes Richárd, a Magyar Bormarketing Kht. ügyvezetője.

Barrique-hordók és érlelőtartályok a villányi Wunderlich pincészetben.
Jön a közösségi bormarketing
© hvg.hu
A belföldi marketingprogram keretében az elmúlt hetekben regionális programok és rendezvények támogatása, valamint piackutatás témájában jelentek meg pályázati, illetve ajánlati felhívások. A külpiaci marketingprogram alapvető célja pedig a Magyar Bormarketing Kht. által jegyzett Wines of Hungary közös márka felépítése és kommunikációja, valamint úgynevezett generikus promóciós programok szervezése és lebonyolítása.

A magyar borágazat szakmai szervezeteit összefogó Magyar Bormarketing Kht. által kidolgozott Nemzeti Bormarketing Program megvalósítására a borászatok által a forgalomba hozott borok után fizetett literenkénti 8 forintokból származó járulékbevétel 60 százaléka nyújt fedezetet.

A források felosztása – ami ebben az évben várhatóan mintegy 700 millió forint lesz –, valamint a konkrét pályázatok meghatározása és értékelése a földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter által létrehozott Bormarketing Bizottság feladata. A döntéseket azonban minden esetben a miniszter hozza meg. A pályázatokkal és beszerzésekkel kapcsolatos szakmai előkészítő, koordináló és ellenőrző tevékenységet az FVM Agrármarketing Centrum és a Magyar Bormarketing Kht. közösen végzi.

zöldhasú
Hirdetés
Gazdaság hvg.hu 2024. december. 01. 07:00

És akkor Varga Mihály állást váltott, a hitelminősítő pedig beszólt a magyaroknak

Pénteken végre felszállt a fehér füst, Orbán Viktor Varga Mihályt választotta a jegybankelnöki posztra, miközben Matolcsy György máris azt jósolja, hogy az évtized két legjobb éve vár ránk. Még aznap este a Moody’s kemény kritikával illette a magyar gazdaságpolitikát. A kormány arra épít, hogy végre sikerül költekezésre bírni az óvatoskodó országot. Persze, csak úgy lehet többet költeni, ha van miből. A hároméves bérmegállapodás ezt segítené, feltéve, ha a lakhatási válság és az újabb inflációs hullám el nem viszi az egészet. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.